A Nordschleife nehéz, ha száraz. Akkor is, ha csuromvizes. De a legkegyetlenebb talán akkor, ha csak kicsit esik, és hol vizes, hol száraz.

Az FP2-n pontosan ilyen körülmények vártak a Túraautó Világkupa mezőnyére, így az edzés leginkább arról szólt, ki mennyi kockázatot volt hajlandó vállalni. Meg arról, kinek a körét rontotta el a sárga zászló és a Code 60.
A szemerkélő eső és a taknyos pálya meghozta a mérnökök fantáziáját; próbálkoztak a fiúk mindennel: négy slick, négy eső, sőt, még az elől slick, hátul eső kombót is kipróbálták páran.
WTCR
Bekeményített a Lynk & Co, a Cyan Racing azonnali BoP változtatást szeretne
10 PERCE
Közben kitartóan csöpörgött, és ez alap esetben egyre vizesebb pályát eredményezne. De nem a Nordschleifén, ami 25 km hosszú, így csak bizonyos részei áztak el jobban; különösen az egyik legfontosabb, a negyedik szektor.
A legjobb köridők az edzés elején születtek, de ez nem annyira az esőnek, mint inkább két Code 60 köszönhető, amely elég sok ígéretes kört lepusztított.
A legjobb időt végül Fred Vervisch futotta az új Audival; 9:44.908-ig jutott, ami közel 50 másodperccel volt lassabb, mint Yann Ehrlacher ideje az FP1-ben. A belga versenyző később azzal „védte meg”az első helyet, hogy a hajrában falnak támasztotta az autót a Karusselben, aminek Code 60 lett a vége.
A pályát jól ismerő Luca Engstler ismét villantott, második lett a Hyundai Elantra N TCR-el, de ezúttal szerencsére nem volt olyan magányos, mint legutóbb.
A harmadik idő ugyanis Michelisz Norbié lett, aki 9:46.949-nél állította meg az órát. Norbiék annyira ügyesen taktikáztak a BRC Racingnél, hogy 4 gyors kör is belefért a 40 percben. Ebből kettő jelentősen gyorsabb lehetett volna, mint a fenti, de a magyar versenyző mindkétszer belefutott a Code 60-ban.
A másodikról már tettünk említést, az elsőt Vervisch csapattársa, Gilles Magnus hozta össze, aki a mini-Karoussel után horzsolta le a korlátot az Audival.

Tassi Attila, 2021

Fotó: FIA WTCR

A Honda legjobbja Tiago Monteiro lett, aki ismét megmutatta, nagyon érzi a Nordschleifét. Tassi Atika ezúttal másodikként zárt a márkán belül, de a 9. hellyel ilyen körülmények között nincs semmi baj. Nem most kell kockáztatni, hanem majd az időmérőn.
Ami a zengősöket illeti, megint Mikel Azcona volt a leggyorsabb, egy 10. idővel, de ezúttal Rob Huff is szorosan tapadt rá.

Mikel Azcona, 2021

Fotó: FIA WTCR

Taknyos körülmények között is jól teljesítettek a Lynk & Co-k, Santi Urrutia egy ötödik idővel mutatta magát, de Yvan Muller is befért az első tízbe.
Nyilván két szabadedzés után botorság lenne komoly dolgokat állítani a BoP-ről, de nem lehet nem észrevenni, hogy négy különböző márka autója fért be a top5-be, és mind az öt gyártónak van autója a legjobb 10-ben. Csak maradjon is így.
Az FP2 végeredménye.
Pénteken a szokottnál nyugodtabb nap vár a WTCR-esekre, egy darab időmérő edzést kell teljesíteniük 14:00-tól. Erről az Eurosport Playeren lesz élő közvetítés.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
16 ÓRÁJA
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23