Lada_teszt_7

Fotó: Eurosport

Múlt héten nem csak a Honda, de a Lada gyári csapata is versenypályára vitte a 2014-es technikát, pontosabban annak egy részét. Az oroszok csütörtökön és pénteken szokás szerint Magny-Cours-ban dolgoztak, ahol egy hibrid autón kísérleteztek az idei évre tervezett alkatrészekkel. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy a 2013-as Granta kasztniban próbálgatták a 2014-es motort.
Bár az időjárás nem kedvezett a Ladának, James Thompson és Rob Huff is igyekezett a lehető legtöbbet kihozni az adott körülményekből, és meglehetősen sok kört sikerült megtenni a hibrid Grantával.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
2 ÓRA
"Az első számú célunk az volt, hogy kipróbáljuk az új motort, és kilométereket gyűjtsünk vele. A Lada motorgyártó partnere, az ORECA ismét fantasztikus munkát végzett, hiszen a nagyobb szűkítő és az erősebb turbó ellenére is elsőre megbízható volt a motor" - kezdte az értékelést a WTCC Blognak Thompson, aki csütörtökön vezette az autót.
A brit pilóta széles mosollyal az arcán szállt ki a Ladából, annak ellenére, hogy a rossz időjárás miatt a délelőtti etapját le kellett fújni, az új 1.6 turbós blokk ugyanis kitűnően muzsikált.
"Leginkább az lepett meg, hogy mennyit fejlődött a motor "vezethetősége" a tavalyi évhez képest. Persze 100%-ig még nem lehetünk magabiztosak, hiszen nem tudjuk, hol állnak az ellenfeleink, de számomra igen inspiráló volt ez az első lépés" - folytatta JT.
"Elsősorban a motor megbízhatóságára voltunk kíváncsiak ezen a teszten. Természetesen sok-sok órát futott már fékpadon, de mindig nagyon fontos pillanat, amikor először kipróbáljuk a pályán. Az új motor jóval erősebb, mint a régi, és a nyomatékleadása is egyenletesebb"- vette át a szót Max Maximenko, a Lada Sport Lukoil csapatmenedzsere.

Lada_test_14_2

Fotó: Eurosport

A rossz időjárásra visszatérve, a két nap során kizárólag esőgumikon tudtak tesztelni, és a hibrid autó miatt sincs sok értelme messzemenő következtetéseket levonni, ám talán mégis érdemes megjegyezni, hogy az új motorral ilyen körülmények között is gyorsabb volt a Granta, mint az eddigi ladás magny-cours-i körrekord.
Ám nem csak a motor volt új a hibrid Grantán, hanem a 2014-es futómű egyes elemeit is kipróbálta a csapat Franciaországban. Az új 18"-as Yokohama gumikat azonban még nem tudták feltenni az autóra, így azokat csak a TC1-es kasztni elkészülte után próbálhatja ki a Lada.
Ami a folytatást illeti, az ORECA hamarosan újabb teszteket végez fékpadon, a csapat pedig február végén ismét pályára viszi az autót. Az új Granta első tesztjére jelen állás szerint március közepén kerülhet sor.
"Sajnos a korábbi terveinkkel ellentétben nem tudunk csatlakozni a Hondához és a Citroënhez a Paul Ricardon rendezett kollektív teszten. Legközelebb február végén tesztelünk, és hamarosan Mikhail Kozlovskiy is csatlakozhat a többiekhez" - jelölte ki a következő időszak feladatait Maximenko.
"Bizakodóvá tesz, hogy ez még csak az első lépés volt, amit sok további követ majd az első hétvégéig, úgyhogy minden okunk megvan rá, hogy derűlátóak legyünk" - zárta Thompson.
A WTCC Blog kíváncsi volt Rob Huff első ladás élményeire is, ám a korábbi világbajnok nem válaszolt megkeresésünkre.
Fotó: Lada Sport Lukoil (korábbi tesztképek)
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00