A hosszúra nyúló holtszezonban a Lynk & Co 03 TCR-t gyártó Geely Group Motorsport vezetőjét kérdeztük, többek között a sikerek hatásáról, és arról, lesz-e kínai versenyzőjük a WTCR-ben.

A tél Skandináviában még hosszabbnak tűnhet, mint máshol Európában, ám a svéd Alexander Murdzevski-Schedvin valószínűleg könnyebben tűrte a borongós napokat, ha a tavaly elért eredményekre gondolt.
A bemutatkozó évben elért csapatbajnoki elsőség után tavaly a Cyan Racing duplázott a Lynk & Co-val, Yann Ehrlacher megnyerte az egyénit, és nagybátyjával, Yvan Mullerrel a csapatbajnokságot is behúzta.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
18 ÓRA
„Felvillanyoz bennünket, ha azokra az eredményekre gondolunk, amiket a Cyan Racing elért Geely Group Motorsport által gyártott a Lynk & Co 03 TCR-ekkel. Ez még mindig egy elég fiatal projekt, és az, hogy az autóink mostanáig három bajnoki címet söpörtek be, jó bizonyítéka annak, milyen minőségű munkát végeztünk. Egyrészt a Geely Group Motorsport az autó építésében, másrészt a Cyan Racing és a versenyzői az üzemeltetésben”– mondta Alexander Murdzevski-Schedvin az Eurosport Hungary-nek.
„Race on Sunday, sell on Monday”(szabad fordításban: „vasárnap versenyzel vele, hétfőn eladod) tartja az angol mondás, arra utalva, hogy a túraautók esetében elég közvetlen lehet a kapcsolat az eredmények és az értékesítés között.
„A 03-as modell eladásaiban komoly ugrás mutatkozik a kínai piacon, és jelen pillanatban ez a legnagyobb darabszámba értékesített autónk. A Lynk & Co 03+ névre keresztelt sportos változat szintén hatalmas siker Kínában, és komoly versenyre kényszeríti a már bejáratott sportos márkákat is. Örülünk, hogy a sikereinkkel hozzájárulhatunk az eladásokhoz. A Lynk & Co 03 TCR világszerte elért eredményei hitelt adnak nekünk, és megmutatják a vásárlóknak, hogy képesek vagyunk minőség sportos autók építésére.”

Cyan Racing Lynk & Co teszt

Fotó: FIA WTCR

A márka tehát Kínában nagyon sikeres, így adná magát a lehetőség, hogy a még közvetlenebb reklám kedvéért igazoljanak kínai versenyzőt is. A Geely Group Motorsport vezetője szerint viszont ebbe ők nem kívánnak beleszólni.
„A versenyzőkkel kapcsolatos döntést teljes egészében az érintett csapatokra bízzuk. Az ő feladatuk megtalálni a megfelelő pilótafelállást, amivel elérhetik a céljaikat. Ez fontosabb, mint hogy mindenképpen legyen egy adott országból származó versenyző.”
Nem csak az autó, de maga a komplett Geely Group Motorsport projekt is meglehetősen friss, így az ügyfelek gyűjtése és kiszolgálása sem úgy megy még, mint az ilyen téren nagy hagyományokkal rendelkező VAG márkák vagy például a JAS Motorsport esetében. De kis lépésekben fejlődnek.
„Folyamatosan növeljük a szervezetünket és a jelenlétünket a TCR-bajnokságokban. Nem kis kihívás ez, főleg a járvány időszakában, ami súlyosan érinti az országok és kontinensek közti szállítmányozást. De fejlődünk, és minden terv szerint halad. Nemrég Mattias Andersont és a Team MA:GP-t üdvözölhettük az ügyfeleink között, aki az STCC-ben indít majd egy Lynk & Co 03 TCR-t. Reményeink szerint hamarosan újabb ügyfeleket jelenthetünk be a 2021-es szezonra”– zárta Murdzevski-Schedvin.
Eközben a Cyan Racing már készül a június elején rajtolóWTCR évadra, és ahogy arról korábban beszámoltunk, hamarosan a Hungaroringen is tesztelnek majd.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00