Négy forduló után némileg meglepően fest a WTCC összetettje. Az odáig rendben van, hogy a három Citroen vezet, ám a pilóták közti sorrend egyelőre váratlanul alakul. A sokak által harmadik számú versenyzőnek (ő az egyetlen nem francia) tartott José Maria Lopez vezet, a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb a második, míg a legnagyobb esélyesnek tartott Yvan Muller csak a harmadik.
Az eddig látottak alapján Lopez alkalmazkodott leggyorsabban a TC1-es autóhoz, ám vele kapcsolatban elég gyakran felmerül a kérdés: vajon két francia csapattárssal megnyerheti-e a világbajoki címet a Citroennél. Világosabban fogalmazva, nem állít-e fel idővel csapaton belüli sorrendet a márka, hogy nagyobb marketing értékkel kecsegtető, és a nemzeti egónak jobban imponáló eredmény szülessen.
Yves Matton szerint nem, a Citroen Racing csapatfőnöke ismételten leszögezte: a sportszerűség határain belül szabad a verseny a hármójuk között.
WTCR
Hivatalosan is bejelentették Tassi Attila WTCR-csapatát
TEGNAP 07:45
"Büszkék vagyunk arra, hogy mindhárom pilótánk azonos szinten teljesít. Egyforma feltételekkel versenyezhetnek, bármikor megelőzhetik egymást - természetesen sportszerű keretek között. Mindenki láthatta, hogy volt olyan eset, amikor két autónk összekoccant, de ez benne van a pakliban" - mondta Matton."Pechito ugyan a bajnokság kezdete óta vezet, de nem tett szert meghatározó előnyre, így a helyzet nagyon gyorsan változhat is. Mindhárom pilótánk tisztában van vele, hogy a legjobbját kell nyújtani, és minél több pontot kell szereznie a riválisaival szemben."

Salzburgring_general

Fotó: Eurosport

A bajnokság jövő hét végén a Salzburgringen folytatódik, azon a pályán, ahol a motorerő és a jó aerodinamikai tulajdonságok minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapnak. A Citroennél nem is titkolják, ilyen téren jól állnak, úgyhogy eredményes hétvégére számítanak Ausztriában.
"Először utazunk a Salzburgringre, de elég jól tudjuk, mire számíthatunk. Ezen a pályán a motorerőnek és az aerodinamikának óriási jelentősége lesz. Mivel a C-Elysée mindkét szempontból jól áll, abban bízunk, hogy a +60 kilós súly ellenére is ott leszünk az elejében" - tette hozzá Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen Racing technikai igazgatója.
A Salzburg melletti pályán minden más helyszínnél nagyobb jelentőség jut a szélárnyéknak. Ki ne emlékezne a tavalyi időmérős botrányra, amikor gyök kettővel araszoltak a versenyzők, mivel senki nem akart szélárnyékot adni a másiknak, és mindenki arra várt, hogy valaki más induljon meg.
"A gyorsaság másik kulcsa ezen a pályán a szélárnyék, úgyhogy minden eddiginél intenzívebb küzdelemre lehet számítani az időmérőn. Kulcsfontosságú lesz, hogy mennyire jön ki a lépés a Q2-ben, amikor minden autó egyszerre próbál majd gyors kört futni" - zárta Mestelan-Pinon.
A pálya karakterisztikáját ismerve komoly esély van arra, hogy Salzburgban a marrakesihez hasonló előnyben lesz a Citroen. Ha nem, az a riválisok fejlődésének köszönhető.
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
15/05/2021 19:18
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
14/05/2021 06:00