Nykjaer_unnepel_marr

Fotó: Eurosport

A marrakeshi hétvégén szoros emberfogásban követe egymás a két verseny, úgyhogy külön-külön esélyünk sem lett volna összefoglalni, hogyan látták a legjobbak az eseményeket. Most a két futam győzteseinek reakciói jönnek, azaz Michel Nykjaer és Pepe Oriola mondja el, milyen volt Marrakeshben versenyezni.
Michel Nykjaer (Nika Racing Chevrolet), az első futam győztese. A Nika Racing dán pilótája egy fantasztikus rajt után a lehető legjobb pillanatban, közvetlenül a biztonsági autó beküldése előtt ment el Tarquininek, és meg tudta őrizni az első helyet, és megszerezte első WTCC-s győzelmét.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21
“Nagyon jól sikerült a rajtom, megelőztem Nasht és Mullert. Aztán Tarquinire összpontosítottam, aki hibázott a második sikánban, és így el tudtam menni mellette. Ezután már csak tartanom kellett a helyem, bár a végén kicsit féltem, hogy valami történni fog. Nagyon boldog vagyok, hogy végre sikerült futamot nyernem a WTCC-ben, nehéz szavakkal leírni az örömöm” - mondta Nykjaer az 'fiawtcc.com' oldalnak.
"2010-ben még a SEAT Sport szakembere, az én akkori versenymérnököm, Xavier Serra mondta el, hogy hogyan kell itt rajtolni, és pontosan azt tettem, amire tanított. Láttam, hogy Nash Tarquini mögé húzódik, hogy biztosítsa a második helyet, de én tudtam, ha kívül maradok, a második kanyarban megelőzhetem" - tette hozzá Nykjaer a TouringCarTimesnak nyilatkozva.
A dán számára a második futam már nem alakult ilyen jól, a hetedik helyen futott be.
"Itt viszont rettenetes volt a rajtom, azt hiszem csúszhatott a kuplungom, de más problémáim is voltak. A mezőny közepébe kerültem, ami ilyenkor nagyon kaotikus tud lenni. Mégis sikerült párat előznöm, és hetedik lettem, ami jó eredmény egy ennyire gyenge rajt után."

Oriola_marr_kupa

Fotó: Eurosport

Pepe Oriola (Tuenti Racing SEAT), a második futam győztese.
A mindössze 18 éves Oriola új csúcsot állított fel a WTCC-ben, vasárnap óta ő a bajnokság legfiatalabb futamgyőztese. A spanyol tini Peter Terting 2005-ös "rekordját" adta át a múltnak. Az első futamon csak a biztonságra törekedett, hiszen a másodikon az első sorból rajtolhatott. Hamar megelőzte Fernando Monjét, ami kulcsfontosságú manőver volt, hiszen kicsivel később kitört a káosz mögötte a seatosok között. Oriola az egész futam során kiválóan védekezett Yvan Mullerrel szemben, és a biztonsági autós rész is segítségére volt első futamgyőzelme megszerzésében.
"Tudtam, hogy megnyerhetem a versenyt, ha sikerül megelőznöm Monjét a rajtnál. Összejött de Muller és Chilton Chevrolet-je már a második körben a nyomomban volt. Arra gondoltam, brutálisan nehéz lesz magam mögött tartani őket egy egész versenyen keresztül. Szerencsém is volt, a biztonsági autónak köszönhetően le tudtam kicsit hűteni a gumikat és a fékeket. Hogy őszinte legyek, arra számítottam, hogy a safety car mögött futunk be, de amikor láttam, hogy kialszik a lámpa, azt mondtam magamnak: úgy kell menned, ahogy csak tudsz. Az egyenesben Yvan nagyon közel volt, de sikerült magam mögött tartanom" - mesélte Oriola az "fiawtcc.com' oldalnak.
Marrakesh után Michel Nykjaer második az összetettben és a Yokohama kupában is, a spanyol pedig a hatodik helyen áll a bajnokságban.
Fotó: WTCC Media
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05