Már két komolyabb teszten is túl van az alakuló Honda gyári istálló, szerdán pedig kezdődik a harmadik Vallelungában. A japánok tehát nagyon komolyan veszik a WTCC-s szereplést, Alessandro Mariani, a programot vezető JAS Motorsport főnöke szerint azonban ennek ellenére sincs olyan elvárás feléjük, hogy azonnal legyenek eredményesek. Az olasz kapitánnyal Stefano Ziegler, a Motorsport-Total újságírója beszélgetett.
Alessandro, a vallelungai teszten már japán mérnökök is dolgoztak a csapatod mellett. Ez egy új szint a Honda és a JAS kapcsolatában?
"Igen, hiszen a múltban inkább csak használtuk az autókat, de nem vettünk részt a fejlesztésükben. Aztán 2005-ben megcsináltuk az Accordot, és elindultunk vele a WTCC-ben, ám az egy privát akció volt, amit saját zsebből fizettünk. Ez az első alakalom, hogy az elejétől benne vagyunk egy gyári programban. A Honda tervezte és építette a motort, mi pedig sok területen szorosan együttműködtünk a japán mérnökökkel. Mindkét társaság nagyon lelkes, és külön örülök annak, hogy egy ilyen jó hangulatú csapatot sikerült összehozni."
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Ez azt is jelenti, hogy a JAS-nak alkalmazkodnia kell a japán munkastílushoz?
"Ugyanahhoz a csapathoz tartozik a Honda és a JAS is, mindkettőnek megvan a saját szerepe. A Honda felel a motorért, a JAS pedig a kasztniért. Két külön gyerekről van szó, ám ahhoz, hogy a kettő egyformán "növekedjen" együtt kell működnünk. Az első teszten, Vallelungában inkább a motoron volt a hangsúly, ezért a japánok határozták meg a feladatokat. A tényleges menetrendet azonban mi készítjük el. Bár ebben a korai fázisban még nagyon nehéz terveket készíteni."
Hogyan néz ki a Honda tesztprogramja a suzukai bemutatkozásig?
"Mielőtt az autó visszatér Japánba, még két európai teszt vár ránk. Az utolsó pedig Japánban lesz, majd irány Suzuka."
Milyen célokat fogalmaztatok meg a három idei versenyre?
"Természetesen mindig a győzelem a cél, és bármi megtörténhet. Már nagyjából meg is vannak a beállítások, amik az eredményes szerepléshez kellenek. De nem szabad elfelejteni, hogy ez egy teljesen új autó, és csak négy tesztmenet lesz mögötte, amikor bemutatkozik. A bajnokság pedig nagyon erős."
"Van két kiváló versenyzők, és abban is biztos vagyok, hogy jó autót építettünk. A motorgyártás terén senkinek nincs olyan hírneve, mint a Hondának. Minden részlet megvan tehát a sikerhez. Már csak türelmesnek kell lennünk. Azért indulunk el Suzukában, Sanghajban és Makaón, hogy versenykörülmények között is kipróbálhassuk a kocsit. Semmiféle elvárás nincs a Honda részéről, de mi azért szeretnénk eredményesek lenni. Az igazi cél viszont az első futamgyőzelem megszerzése lesz 2013-ban."
Fotó: Bernard Asset
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21