Kiadták a magyar WTCR-hétvégére érvényes súlykompenzációs táblázatot, melyben az Audinál azonnal érezteti hatását a Szlovákiaringen mutatott domináns tempó. 

A német márka kapta meg a maximális 60 kilót, miközben Tassi Atikáék autója könnyebb lesz, Michelisz Norbiéké és a Zengő Motorsporté változatlan marad.
A súlykompenzáció (a BoP-től eltérően) a WTCR saját teljesítménykiegyenlítő rendszere, ami csak a Túraautó Világkupára érvényes. Az egyes márkákra kiszabott pluszsúlyt nem szubjektíven határozzák meg, hanem egy mindenki számára ismert képlettel számolják ki az elmúlt három hétvége legjobb időmérős körei alapján. 
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Az Audi egy körön leigázta a mezőnyt a Felvidéken, és ennek eredménye meg is látszik a friss kompenzációs súlytáblázatban: a német márka az eddigi +40 helyett a Hungaroringen már +60 kilóval megy majd. 
A Hondák 20 kilóval lehetnek könnyebbek, mind egy hete, és papíron a Szlovákiában szenvedő Lynk & Co is ennyivel mehet lejjebb. Ténylegesen viszont maradnak ugyanott, mint az előző fordulóban, de tíz milliméterrel alacsonyabbak lehetnek. Múlt héten ugyanis hasmagasság növeléssel váltottak ki náluk 20 kiló pluszsúlyt, mivel az autó tömege átlépte volna a biztonságos felső limitet. 
Eközben a Hyundai, az Cupra, az Alfa Romeo és a Renault továbbra is pluszsúly nélkül versenyezhet. 
A BoP számokkal összefésülve a Hungaroringen is a Lynk & Co lesz a legnehezebb autó 1365 kg-val ténylegesen, ám az Audi felmalacosodik a Honda szintjére; mind a két márka 1335 kilós lesz. Őket követi majd a Hyundai, a Cupra, majd a két privát fejlesztésű autó, az Alfa Romeo és a Renault. 
A Hungaroringre érvényes kombinált teljesítmény kiegyenlítő táblázat:

Hungaroring-bop-2020.jpg

Fotó: Eurosport

WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33