Michelisz_honda_makao_teszt

Fotó: Eurosport

Idén utoljára virrasztottunk WTCC szabadedzés miatt, de megérte, Makaó ugyanis nem hazudtolta meg magát. Az FP2-n kétszer is előkerült a piros zászló, és könnyen lehet, hogy eldőlt az összetett második hely sorsa.
Tom Chilton már az első edzésen is pendített egy hajmeresztőt, a Mandarin kanyarban kis híján odacsapta a Chevrolet hátulját, de akkor még bravúros reflex-szel mentett. Pár órával később viszont a Teddy Yip után kicsivel már nem sikerült megfognia az autót, odaverte a bal elejét, majd a jobb hátulját, és végül újra a bal elejét. Az Chevyt elnézve csoda lenne, ha az RML elkészülne vele az időmérőig, de ha valaki, akkor ők képesek lehetnek rá.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
3 ÓRÁJA
Chilton egyébként 22 pont hátránnyal áll Gabriele Tarquini mögött a harmadik helyen, ám ha a kvalira nem lesz tökéletes a Chevy, lemondhat az álmokról, sőt a dobogót is elbukhatja, hiszen James Nash mindössze hét ponttal van lemaradva tőle.
De térjünk át a benneteket leginkább foglalkoztató témára. Michelisz Norbi egyik edzésen sem volt szerencsés. Az első elején féket vasalt, majd épp elkezdte volna próbálgatni a beállításokat, amikor a Lisszabon kanyar előtt Tarquini hátulról belement a Zengő Hondába. Tropára ment a lökös, sérült a hátfal és a padlólemez, de a srácok megcsinálták, és Norbi az utolsó pillanatban futott egy 13. időt.
A második edzésen aztán a frissen feltett lökhárítót is összetaknyolták, ezúttal Pepe Oriolának nem sikerült időben a fékre lépni a Moorish Hill kanyarban. Most csak a Honda bal hátulja sérült, ám a srácok ismét nekiláthattak szerelni. Norbi sokáig az első ötben tartózkodott, végül azonban a nyolcadik helyig csúszott vissza. Nem baj, a Q1-ben elég a top12, aztán a Q2-ben bármi lehet. Most talán megérné taktikázni...

Michelisz_honda_makao_hatso

Fotó: Eurosport

Csak tömören a többiekről. Az RML szokás szerint erős, ám most Oriola is nagyon elemében van, úgy tűnik bizonyítani szeretne a szponzornak (Cali Macau). Rob Huff megint csodát tesz a SEAT-tal (harmadik és ötödik), és ezúttal a csapattárs Marc Bassenget is húzza magával (kilencedik és negyedik). A német elképesztően jól megy a gyors részeken, és ha ráérez a kanyargós szektorra, még sokra viheti Makaóban.
A Hondák rendben vannak, bár Muller és Oriola elérhetetlen volt a két edzésen. James Thompson hatodik lett az FP1-ben, de már akkor bajok voltak a szervóval. A második edzésen aztán csak egy felvezető kört tudott futni, és utána végleg a boxban ragadt. Fontos kilométereket veszített egy olyan pályán, ahol még sosem járt a Lada Granta.
A Bamboo továbbra is nyökög, de az időmérőn úgyis jók lesznek.
A teszten mutatott ígéretes köridők után sehol sincsenek a BMW-k, úgy tűnik, a top10-be sem lesz könnyű bekerülni velük. Attól tartok, a néhány éve világverő 320-ra csúfos búcsú vár Makaón.
A kétliteres autók között az FP1-ben Filipe de Souze (Chevrolet Cruze), az FP2-ben pedig Henry Ho (BMW 320si) volt a leggyorsabb.
Az első szabadedzés végeredménye:

Makao_FP1

Fotó: Eurosport

A második szabadedzés végeredménye:

Makao_FP2

Fotó: Eurosport

Fotó: WTCC Media
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30