MacDowall_ginetta

Fotó: Eurosport

Alex MacDowall nem állt le a versenyzéssel Suzuka után, a Bamboo Engineering brit pilótája két hétvégén is elindult a Ginetta GT Szuperkupában. Egyetlen feladatot tűzött ki maga elé: minél jobban megszokni a hátsókerekes autó viselkedését.
MacDowall eddigi pályafutása során kizárólag fronthajtású autókkal versenyzett, ám a hírek szerint a jövőben szeretne rajthoz állni a japán Super GT bajnokságban, oda viszont nagyon is kell a hátsókerekes tapasztalat.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
17 ÓRA
"A kasztni, a gumik teljesítménye és az autó irányíthatósága nem is különbözhetett volna jobban attól, amit eddig megszoktam. Gyakorlatilag kidobhatom az ablakon az elsőkerekes technikákkal szerzett tapasztalatomat, és teljesen át kell alakítanom a vezetési stílusomat, ami komoly kihívás" - mondta MacDowall.
A brit pilóta részletesebben is mesélt arról, mennyire más koncepcióval kell közelíteni egy hátsókerekes autóhoz.
"Nagyjából azt kaptam, amire számítottam. Fontos, hogy egy hátsókerékhajtású autónál nagyobb sebességgel kell megérkezni a kanyarba, míg a WTCC-s Chevy Cruze-nál azt szoktam meg, hogy az ember (kis túlzással) megáll, aztán elindul."
"Csak azután veszem el a gázt, hogy már elkezdtem a kanyart, de ezt még szoknom kell. Összességében viszont elégedett vagyok a tempómmal, nem mentem rosszul a csapattársakhoz képest" - zárta MacDowall, aki négy nyolcadik és egy kilencedik helyezést szerzett az öt ginettás futam alatt.
MacDowall túl sok információt nem árult el a SuperGT-s lehetőségről, de az érdekes, hogy a "gyári" szót használta, illetve arról beszélt, hogy a program összepasszol a WTCC-vel. Ennek ellenére az sem lepne meg, ha távozna, és a Bamboo egy tapasztaltabb versenyzőt igazolna a helyére.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32