Lopez_pr_r2

Fotó: Eurosport

A paul ricardi WTCC hétvége egyik legnagyobb hőse José Maria Lopez volt, aki a második futamon az utolsó rajtkockából indulva egészen a győzelemig menetelt a Citroen C-Elysée-vel.
A francia márka argentin pilótája (Sebastien Loebbel együtt) azután került mindkét futamon a sor végére, hogy az időmérőt követő műszaki ellenőrzésen kiderült, nem működik autójában az üzemanyag rendszert lezáró biztonsági szelep.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
A két pilótát érő büntetés azonban - mint utólag kiderült - inkább ajándék volt számukra, hiszen Loeb egy második helyet, Lopez pedig egy győzelmet szerzett Franciaországban úgy, hogy közben valódi hősként ünnepelték őket a nagy felzárkózás után.
Lopez szerint a rajt szempontjából is "áldás" volt a hátrasorolás, hiszen sokkal nyugodtabb volt a kezdés előtt mint Marrakeshben, amikor a pole-ból kellett indulnia.
"Mindig feszültebb az ember, ha az első sorból kell indulnia, hiszen olyankor valamivel nagyobb rajtunk a nyomás. Így viszont nyugodtabban készülhettünk a rajtra, és kipróbálhattunk pár agresszívebb beállítást. Nagyon elégedett voltam az autó egyensúlyával"- mondta Lopez a TouringCarTimes-nak.
Lopez az őt jellemző alázattal értékelte a franciaországi hétvégét, és kerek perec kijelentette, szerinte nem ő végezte a legjobb munkát a három nap során.
"Szerintem ezúttal Seb dolgozott a legjobban, én viszont egy kicsit lassabb voltam mindkettejüknél. Ám a második futamon már magabiztosabban éreztem magam az autóban, így kicsit jobban mertem nyomni, és a rajtnál is szerencsém volt."
"A két biztonsági autós szakasz után hamar meg tudtam előzni Tiago Monteirot, és ki tudtam harcolni egy kis előnyt Mullerrel szemben, akinek az autója szerintem megsérült a mezőnyben zajló csaták során."
Bár a Citroen erőfölénye letaglózó volt az időmérő edzés során, Lopez állítja, nem gondolták, hogy dobogóért és győzelemért harcolhatnak majd a Paul Ricardon, a cél a pontszerzés volt a hátrasorolás után.
A WTCC két hét múlva a Hungaroring folytatódik, ahol már életbe lép a pluszsúly rendszer, és a Citroenek várhatóan 60 kiloval nehezebbek lesznek, mint a többi rivális.
Fotó: WTCC Media
[ad#2]
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30