Pár nappal ezelőtt már hírt adtunk róla, hogy a Cupra Racing a Zengő Motorsportra bízta a PURE ETCR-ben induló két Cupra e-Racer üzemeltetését, most pedig már azt is tudjuk, ki lesz négy a versenyző.

Igen, négy pilóta két autóra. A most induló bajnokságban olyan rövidek a futamok – ezzel garantálva, hogy az elektromos autók végig max teljesítménnyel fussanak – hogy nincs feltétlenül szükség minden pilótának saját autóra.
A Cupra három indulót már korábban megnevezett, ma pedig az is kiderült, hogy Mattias Ekström, Mikel Azcona és Jordi Gené mellett Nagy Dani lesz a csapat negyedik versenyzője.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
A WTCR-ben korábban szabadkártyásként dobogóra álló pilótát hivatalosan fejlesztő-versenyzőnek szerződtették, és Jordi Genével osztja majd meg az autóját.
"Óriási dolog magyar versenyzőként, magyar csapatban, gyári támogatott státuszban részt venni egy ilyen különleges, kiemelt bajnokságban. Az autót a versenyhétvégén fogom kipróbálni először, ami komoly kihívás, hiszen a csúcsteljesítménye megközelíti a 700 lóerőt. Ez természetesen a világ legerőseb túraautójává teszi a CUPRA Leon e-Racert” – mondta Nagy Dani.
Dani korábban másfél évet versenyzett a Zengő Motorsporttal a WTCC-ben, majd idén visszatért hozzájuk egy hétvégére, és az új Cupra León Competiciónnal dobogóra állt a TCR Europe szlovákiai első futamán.
Úgy tudjuk, korábban voltak olyan tervek, hogy ő lehet Rob Huff tartaléka, amikor a korábbi világbajnok még páros programot tervezett a WTCR-ben és az STCC-ben. A brit versenyző viszont végül felszámolta a skandináv kapcsolatot, és csak a világkupára összpontosít.

PURE ETCR rajtkapu

Fotó: From Official Website

A PURE ETCR 100%-ig ismeretlen vizeket jelent majd Nagy Daninak. Sosem vezetett még elektromos autót, és mivel a Cupra programja csak az utolsó pillanatban lett végleges, tesztelésre már nincs lehetőség.
Így tehát Vallelungában találkozik majd először az e-Racerrel. Nehéz első forduló lesz. Az autó paraméterei őt is lenyűgözik: a Cupra 400 LE folyamatos teljesítmény leadásra képes, és amikor aktiválja a Power Up előzést segítő funkciót, egy rövid időre 670 LE szabadul el.
Teljesen új lesz számára a lebonyolítás is (mondjuk az mindenkinek). A lóversenyekhez hasonló rajtkapuból indulnak majd az előfutamokon, és az ott szerzett pontok alapján lehet majd bekerülni az A vagy a B-döntőbe. Az előversenyek 8-10, a döntők kb. 15 km-esek lesznek.
A hétvége során két különböző vonalvezetést használnak majd Vallelungában, az előfutamokon egy 6 kanyarból álló, 1,7 km-es kört használnak, a döntőkben pedig egy 12 kanyaros, 3,2 km-est.
„Minden új. A bajnokság lebonyolítása, az autó, én pedig soha nem mentem az ETCR autóhoz még csak hasonló versenyautóval sem. Biztosan idő kell mire minden összeáll., azt viszont garantálhatom, nem azért kaptam ezt a lehetőséget, hogy csak szórakozzak a kormány mögött, és gyorsulgassak az autóval. A csapat és az autó gyártója, a Cupra is eredményeket vár tőlem, én pedig készen állok harcolni az elemekkel! Köszönöm a lehetőséget a Zengő Motorsportnak és a Cupranak, vasárnap a képernyők előtt találkozunk.”
A PURE ETCR futamait az Eurosport élőben közvetíti, ezen a hétvégén 15:00-tól az Eurosport 2-n.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22
WTCR
Nagy Daninak a kvali után akár a dobogó is elérhető Szlovákiában
08/05/2021 10:23