A változtatások célja, hogy a versenyzőknek a lehető legkevésbé érje meg eltitkolni a valós teljesítményüket, és ne arra törekedjenek, hogy kevesebb kompenzációs súlyt kapjanak a következő versenyhétvégére.

Ezt a módszert idén a Cyan Racing és a Lynk & Co fejlesztette szinte tökélyre, aminek köszönhetően szinte egész évben 10-20 kiló pluszsúllyal mentek, holott mindenki számára nyilvánvaló, a 03 TCR a mezőny egyik, ha nem a legjobb autója.
A szerdán elfogadott szabályok érintik a pontrendszert és a kompenzációs súlyok számítási módszerét, de születtek olyan módosítások, amelyek a bevállalósabb, túraautósabb versenyzést igyekeznek elősegíteni.
WTCR
Fejlesztési lehetőségért vált márkát Tassi Attila új csapata
21/01/2022 05:36

Az időmérős taktikázást visszaszorító szabályváltozások.
2022-ben az időmérős pontokat már nem a Q1 és a Q3 végén elért helyezés, hanem a teljes időmérő során futott köridők alapján osztják. Az a versenyző kapja a maximum pontot, aki a Q1-Q2-Q3 összesített köridői alapján a leggyorsabb volt. A legjobb öt időeredmény tulajdonosa kap pontokat a 10-8-6-4-2 pontrendszer alapján. CÉL: a gyorsaság sok pontot hoz, ami motiválja a pilótákat, hogy mindent kiadjanak magukból az időmérőn.
Jövőre megint több pontot lehet majd szerezni a normál, mint a fordított rajtrácsos futamokon. A WTCR korábban próbálkozott már ezzel, de a háromfutamos rendszerben a három különböző pontsor nehezen követhetővé tette az összetett alakulását.
A fordított rajtrácsos versenyeken marad az eddig sor: 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1, a normál rajtrácsos futamon viszont emelik a tétet, az új pontrendszer így fest: 30-23-19-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. CÉL: kevésbé érje meg a versenyzőknek a fordított rajtrácsra játszani az időmérőn.

Az új szabályoktól bevállalósabb, túraautósabb futamokat várnak a szervezők.

Fotó: FIA WTCR

Változik a súlykompenzáció számolása is: az eddigi három helyett csak a legutóbbi két hétvége eredményét veszik figyelembe, és a rendszer a harmadik helyett már a második fordulótól életbe lép. Ezzel párhuzamosan 60 kiló helyett 40-re csökkentik a maximális súly mértékét. CÉL: a súlykompenzációs rendszer gyorsabban tudjon reagálni a teljesítmény változásra; egy-egy gyengébb vagy jobb hétvége ne legyen túl sokáig hatással a márka ballasztjára. A maximális súly csökkentésével a rendszer kilengéseit próbálják visszafogni.

A bátrabb, túraautósabb versenyzést elősegítő módosítások.
Megfordul a normál és a fordított rajtrácsos verseny sorrendje. 2022-től az első verseny lesz a főfutam, a második pedig a fordított rajtrácsos. CÉL: az utóbbi években a gyorsabb versenyzők hátulról indulva nem merték megkockáztatni az előretörést, félve attól, hogy egy esetleges baleset tönkreteszi az esélyeiket a főfutamon.

2022-től jelentősen több ideje lesz a csapatoknak a szervizelésre.

Fotó: FIA WTCR

Szintén a bátrabb versenyzést hivatott támogatni, hogy a korábbi 15 helyett jövőre minden futamon legalább 60, de nem több, mint 90 perc szervizidőszak lesz a két verseny között, így, ha történik is baleset, a csapatoknak marad lehetőségük felkészíteni az autót a főfutamra.

Egyéb változtatások.
Megváltozik a versenytáv mérésének módszere is: a körszám helyett időben határozzák meg a távot. A főfutam továbbra is hosszabb, 30 perc + 1 körös lesz, miközben a fordított rajtrácsos verseny 25 perc + 1 körig tart majd. Normál pályákon eltörlik a safety car kompenzációt, az utcai helyszíneken viszont biztonsági autó esetén 35, illetve 30 percre nő a táv. CÉL: a közvetítések hosszának jobb tervezhetősége.
Ezen kívül elfogadtak még pár apróbb módosítást is. A csapatoknak több ideje, 15 perce lesz eldönteni, hogy – hosszabb javítás miatt - az első futam után ki akarják-e kérni az autót a parc ferméből. A boxutcából induló versenyzők is elmehetnek a felvezető körre, hogy ellenőrizhessék az autó állapotát a rajt előtt. Minden autó kötelező eleme lesz 2022-től a GPS jeladó, a nevezési időszak pedig január 31-én kezdődik, és február 28-ig tart.
WTCR
Eldőlt! A hibrid technológia felé fordul a TCR-kategória is
17/01/2022 11:00
WTCR
Tassi Ati idén csapatot vált a WTCR-ben
14/01/2022 09:31