Örömteli hírt hallottunk a Lada háza tájáról, a WTCC Blog a napokban úgy értesült, az orosz márka svéd elnöke, Bo Inge Andersson megerősítette, a továbbra is maradni kívánnak a Túraautó Világbajnokságon, és legalább három évre terveznek az új Vestával.
Eddig elég sok bizonytalanság lengte körül az orosz márka régóta emlegetett új B-kategóriás autóját (amely a Priora helyét veheti át), ám szombaton Kazanyban Andersson kijelentette, a következő két év során három vadonatúj típussal, köztük a Vestával jelentkezik a Lada.
"A Vesta fogja helyreállítani az AvtoVAZ büszkeségét" - idézte több orosz sajtóorgánum a svéd elnök Tatárországban elhangzott mondatát."Nehéz megjósolni, mennyire lehet sikeres a Lada Vesta, de ismerve az induló árát, versenyképesnek ígérkezik. Az autó megfelel az európai biztonsági előírások színvonalának, és a VAZ valamint a Renault közösen fejlesztett motorjai kerülnek bele. A kategória legjobbjai közé emelkedhet, és a legkedvezőbb lehet az ár-érték arány szempontjából" - tette még hozzá Andersson.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
19 ÓRA
Kazanyban azt is elmondták, jelenleg 33 darab készül a gyártósoron, augusztusban pedig kezdődnek a közúti tesztek, így szeptembertől bárki összefuthat velük az orosz közutakon. Ha minden rendben megy, 2015 szeptember 25-én indulhat a sorozatgyártás.
Ami a leendő TC1-es változatot illeti, WTCC Blog úgy tudja, a Lada vezetősége már meg is bízta a túraautós csapat egy szakemberét, hogy jövő héten "néhány alkatrésszel" utazzon Torinóba, ahol egy helyi dizájn stúdióban elkezdhetnek dolgozni a új autó megjelenésén.
Minden jel arra utal tehát, hogy a Lada már a 2015-ös WTCC szezonban is a Vestával szeretne indulni. Bár a tavalyi évig érvényben lévő TC2-es homologizációs szabályok egy bizonyos legyártott darabszámhoz (2500 db, 12 hónapon át tartó folyamatos sorozatgyártás) kötötték, hogy mely közúti típusból épülhet WTCC-s autó, az új TC1-es előírásokból ez a passzus hiányzik, így értelmezésünk szerint nem jelenthet gondot a Lada számára, hogy a Vesta piacra dobása előtt bő fél évvel már versenyezzen vele a világbajnokságon.
Arról egyelőre nincs információnk, hogy ki építheti a 2015-ös Ladát, ám az idei év viszontagságai után logikus döntés lenne egy profi nyugati műhelyre bízni a feladatot, és úgy tudjuk, van erre irányuló törekvés a csapaton belül is. Ami a pilótákat illeti, James Thompson és Rob Huff is hosszútávú szerződéssel rendelkezik.
Visszatérve még egy kicsit az utcai változatra: az előzetes hírek arról szóltak, hogy Kazanyban már egy kész Vestát is láthat a közönség, ám ez végül kacsának bizonyult; Bo Andersson mindössze egy kis részletet fedett fel a Lada felvirágoztatójának szánt autóból.

Andersson_Lada

Fotó: Eurosport

WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22