Hosszú évek megfeszített és néha igencsak keserves munkája után a Lada idén végre felért egy csúcsocskára a WTCC-ben, Rob Huff Termasban megszerezte a márka első dobogós helyezését, amit Pekingben az első győzelemmel is megfejelt.
A szezon elején még kevesen gondolták, hogy idén bármi jó is történhet az orosz márkával, elvégre a TC1-es Granta 2-3 másodperces lemaradással érkezett Marrakeshbe, ám a Victor Shapovalov által vezetett csapat sokat dolgozott azért, hogy megmentse az évadot. A nyári szünet során rengeteget faragtak a túlsúlyos autó tömegéből, aminek köszönhetően bizonyos pályákon versenyképessé váltak Huffék, és nagyrészt ezeknek a fejlesztéseknek köszönhető a fent említett két siker.
A kínai győzelem rengeteg szenvedésért kárpótolta az orosz csapatot, ám az igazi ünneplésig még hosszú az út számukra, Sanghajban és Suzukában ugyanis kiderült, a Granta csak bizonyos pályákon versenyképes, máshol továbbra is képtelenség normális eredményeket elérni vele. A megoldás a Lada épülő új autója, a Vesta lehet, amely jövőre mutatkozik be a WTCC-ben, és amelynek tervezésében valamint gyártásában minden eddiginél nagyobb szerep jut majd az oroszok partnerének, a nagy hírű ORECA műhelynek.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
21 ÓRA
"Elnézve, hogy milyen komoly munka folyik az új autón, és milyen teljesen új filozófia alapján készül, biztos vagyok benne, hogy óriásit ugrunk majd a versenyképesség tekintetében. Partnerünk, az ORECA nagyon fontos szerepet játszik ebben a projektben, a Lada pedig hisz a bajnokságban, úgyhogy magabiztosak vagyunk" - mondta Victor Shapovalov, a Lada Sport csapatfőnöke a TouringCarTimes-nak.
Shapovalovék helyzetét tovább javítja, hogy az orosz gyártó új vezetése, élén a svéd Bo Anderssonnal, elkötelezett a WTCC-s program mellett, és teljes vállszélességgel ott áll a csapat mögött. Ezt már azelőtt kijelentették, hogy Huff megszerezte volna márka első dobogóját Argentínában.
"Nagyban meghatározza a helyzetünket, hogy komoly bizalmat szavaztak nekünk a gyártónál. A márka megítélésén sokat dobnak a WTCC-s sikerek, ez pedig egy újabb kellemes nyomást jelent számunkra a jövőre nézve."
Egyéb források után Victor Shapovalov is megerősítette a WTCC Blog korábbi értesülését, mely szerint a jelenlegi Grantákat az év végén kivonják a forgalomból, és nem adják őket privát kézbe.
"Nem áll szándékunkban független csapatok rendelkezésére bocsátani a mostani autóinkat. Az új Vestával kapcsolatban ez később elképzelhető lehet, a most használt három autó viszont a szezon végeztével megy a múzeumba" - zárta Shapovalov.
A Lada már korábban megerősítette, hogy változatlan pilótafelállással vág neki a 2015-ös szezonnak, azaz a TC1-es Vestákat is a James Thompson, Rob Huff, Mikhail Kozlovskiy hármas vezeti majd.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22