Bár a suzukai szabadedzések során a Ladák rendre egy-két autóval befértek a top10-be, egy gyöngén sikerült időmérő után minimális esélyük maradt a pontszerzésre Japánban. Mindhárom Granta lemaradt a Q2-ről, ráadásul legjobbjuk, Rob Huff is majd fél másodperccel kapott ki a 12. Mehdi Bennanitól.
A suzukai első és második szektort még úgy ahogy kibekkelték a Lada gyönge aerodinamikai teljesítményével kínlódó pilóták, a harmadik szakasz hosszú egyenes részén viszont tehetetlenek voltak a másik három márkával szemben.
Bár kereken nulla ponttal távoztak Japánból, egyáltalán nem uralkodott gyászos hangulat a vörös boxban, kontextusba helyezve ugyanis már nem is annyira katasztrofális ez az eredmény. Pont nélkül zárni egy hétvégét persze sosem öröm, de összehasonlítva a többi ilyen jellegű pályán nyújtott teljesítményükkel ismét tetten érhető volt némi fejlődés.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
"Az utolsó olyan pálya, amely Suzukával egy icipicit párhuzamba hozható, Spa volt, és ahhoz képest most sokkal közelebb voltunk a riválisainkhoz, úgyhogy akadtak pozitív élmények is a hétvége során" - fogalmazott James Thompson.
A kétszeres brit bajnok Huffal karöltve végig a Chevrolet-k és a Hondák nyomában loholt a második futamon, akik sehogy sem tudták leszakítani őket.
"Jamesszel ott voltunk Tom Chilton, Tiago Monteiro valamint Gianni Morbidelli mögött, és ha bármelyikük is ront, máris bekerülünk a pontszerzők közé. Keményen küzdöttünk, és bár végül nem kaptunk pontokat, ha valaki azt mondja nekem előzetesen, hogy Suzukában mindössze 1.5 másodperc lesz a lemaradásunk, én elfogadtam volna. Azt hittük, megismétlődik Spa, de most látszik, hogy az Argentínában és Pekinben elért eredmények nem alaptalanok" - tette hozzá Huff.
A ladások azonban fél szemmel már Suzukában is Makaóra figyeltek, hiszen a kaszinóvárosi utcai pályán ismét erősebbek lehetnek a Granták, mint az elmúlt két hétvégén, különösen a pálya leghosszabb, középső szakaszán, ahol szinte egymásba fonódnak a szűk, technikás kanyarok.

THOMPSON_elmosodott

Fotó: Eurosport

"Az első szektorban valószínűleg szenvedni fogunk, de az autó jó mechanikai tapadása segítségével így is versenyben lehetünk. Már eddig is magasan felülmúltunk a várakozásainkat, úgyhogy szép reményekkel tekintünk a következő év elé" - tette hozzá Huff, aki ráadásul igazi Makaó specialistának számít, 2008 és 2013 között hatszor győzött a városi pályán.
A Lada már tavaly is közel járt a dobogóhoz Makaón, James Thompson a második futamon szépen tartotta magát a TC2T-s Grantával, mígnem aztán Pepe Oriola elveszítette a fejét, és mivel megelőzni nem tudta, a korlátnak lökte az angolt. Thommo idén újra próbálkozik.
"Az igazság az, hogy már Suzukában is Makaóra koncentráltunk, hiszen ott ismét reális esélyünk lehet egy jó eredményre. Robbal mindketten nagyon szeretjük azt a pályát, és már tavaly is közel jártam a dobogóhoz, mielőtt balesetbe kerültem" - mondta Thompson.
Türelmetlenül várja már az idényzárót a Lada orosz pilótája, Mikhail Kozlovskiy is, ám ő burkoltan némi aggodalmat is megfogalmazott a szélesebb és a sérülékenyebb TC1-es autók, valamint a szűk és veszélyes makaói pálya találkozásán eltöprengve.
"Különleges verseny lesz - a szűk, veszélyes pálya valamint az új WTCC-s autók kalandos hétvégét és jó meccseket ígérnek. Itt igazán megmutatkozik a versenyzők tehetsége, hiszen meg kell találni az egyensúlyt a gyorsaság és az autó életben tartása között" - fogalmazott Kozlovskiy.
Az idényzáró makaói hétvégére három hét múlva, november 15-16-án kerül sor.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00