Az Autoweek magazin terjedelmes interjút készített Robert Kubicával, amelyben a lengyel beszél jelenlegi állapotáról, és arról, hogy egyelőre messze még a Forma-1-be való visszatérés. A korábbi F1-es futamgyőztes a közeljövő kapcsán a rali, megbízhatósági versenyeket és a túraautózást nevezte meg lehetséges alternatívaként.
"Meg sem fordult a fejemben, hogy nem fogok visszatérni, arra számítottam, hogy gyorsan visszaülhetek majd a forma-1-es autóba. De sajnos nem így alakultak a dolgok. Nem látok esélyt arra, hogy egyhamar újra az F1-ben versenyezzek" - fogalmazott Kubica.
A BMW és a Renault korábbi pilótája az Autoweek újságírójának részletesen is beszélt arról, milyen problémákkal küzd a lassan két éve történt ralibaleset miatt.
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
TEGNAP 14:23
"Inkább a mindennapi életben mint az autóvezetésben hátráltatnak (a sérülések). A jobb kezem már elég erős ahhoz, hogy meg tudjam tartani a kormányt, a mozgása viszont erősen korlátozott. Viszont örülök, hogy a szervezetem jól tudott alkalmazkodni ehhez a helyzethez, és sikerült megtalálnom a módját, hogy így megfelelően tudjam venni a kanyarokat. Elképesztő, ahogy az emberi agy és a szervezet hogyan képes alkalmazkodni a különböző körülményekhez."
Kubica keze tehát eléggé meggyógyult ahhoz, hogy versenyautót vezethessen, ám a Forma-1 más tészta. Ott a pilótafülkében annyira kicsi a hely, hogy csak egy tökéletesen mozgékony kézzel lehet rendesen vezetni. A másik probléma, hogy a lengyel sérült keze még csak nehezen képes a pontos, finom mozdulatkora, ami viszont elengedhetetlen  az űrhajóvezérlőhöz hasonlító F1-es kormány kezeléséhez. Ráadásul a forma-1-es autóban ébredő erők tovább nehezítenék számára a mozgást.
A száguldó cirkusz tehát még hosszabb időre kilőve, a lengyel azonban újra versenyezni akar.
"Egyelőre nem tudom, mi lesz, de nagyon hamar szeretném meghozni a döntést. A nevem még mindig sokat ér, és viszonylag könnyen találnék magamnak helyet a túraautóban vagy az endurance-ban. Ha ebbe az irányba megyek, akkor jó eredményekre számíthatok, hiszen 20 évet töltöttem pályaversenyzéssel, és komoly tapasztalatokra támaszkodhatok. Ha viszont a rali mellett döntenék, az egy másik történet lenne. A tapasztalat szempontjából ott egy senki lennék, 2-3 évre lenne szükségem, hogy a legmagasabb szinten teljesítsek" - fogalmazott Kubica.
A lengyel pilóta novemberben két rangos raliversenyen is kiválóan szerepelt egy ex-gyári Citroen C4 WRC-vel, és kivívta a franciák elismerését. A Citroennél még akad hely néhány futamra a rali világbajnokságon szereplő csapatban, ám felmerült annak a lehetősége is, hogy Kubica a gyár 2014-re tervezett WTCC-s istállójához kerül. A hírek szerint még idén pont kerül a kérdőjelek helyére.
externalFONTOS! Kérlek, állítshttp://wtccblog.hu/?p=3138Noned be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.
Fotó: EPA, Rallye-Sport.fr
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05
WTCR
Hivatalossá vált, hova küldi Michelisz Norbit a Hyundai Motorsport
12/04/2021 08:28