Az elmúlt napok lelkesedését kicsit megtöri az Autosport magazin csütörtöki cikke, amelyben az áll, hogy a lengyel klasszis közel áll ahhoz, hogy az IRC helyébe lépő új Rali Európa-bajnokságba szerződjön. A hírek szerint egy speciálisan átalakított Ford Fiestát vezet majd, amit az M-Sport készít fel számára. Az értesülést megerősíti, hogy a Motorsport Világtanács jóváhagyta egy egyedi, kormány mögül vezérelhető válót beszerelését a Fiestába, mivel Kubica keze még nincs elég jó állapotban a hagyományos szekvenciális váltóbot kezeléséhez. A rendszer sebességét azonban "lebutítják", hogy ne jelenthessen előnyt a lengyel számára.
"Nagyon szívesen dolgoznánk együtt Kubicával a jövőben. Óriási tehetség, bármilyen kocsiba ül. Az elmúlt versenyeken mutatott teljesítménye pedig bebizonyította, hogy milyen gyors tud lenni raliautóval is. Ennél többet azonban egyelőre nem mondhatok - tárgyalunk, és ez minden" - idézi az Autosport Malcolm Wilsont, az M-Sport csapatfőnökét.
Kubica egyébként is jó kapcsolatokat ápol az ex-gyári Ford alakulattal, a nyáron Franciaországban már tesztelte a Fiesta WRC-t, és állítólag az Ecuyers versenypályán jobb köröket ment, mint Jari-Matti Latvala és a Petter Solberg. A korábbi F1-es pilóta számára az is vonzó lehet, hogy a Rali EB jövőre Lengyelországba is ellátogat. Kubicát az ERC-t szervező Eurosport Events is tárt karokkal várja.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
EGY NAP
"Csodálatos lenne, ha Robert tényleg az ERC-be igazolna. Egy egészen különleges történet az övé, és már bizonyította, hogy raliban is nagyon gyors tud lenni. A bajnokság sztárja lehetne, és közben fokozatosan tanulhatná a ralisportot egy igen versenyképes közegben. Jelenleg pont erre van szüksége. Az ERC-ben fiatal és tapasztal ralisok ellen küzdhetne, és élvezhetné az élő közvetítések nyújtotta promóciós lehetőségeket is" - mondta Francois Ribeiro, az Eurosport Events fejlesztési igazgatója.
Úgy tűnik tehát, hogy hamarosan egy álommal szegényebbek leszünk. Talán ha a Citroen már idén beszállt volna a WTCC-be, vagy más gyártóknál lenne hely, akkor a túraautózásra esett volna Kubica választása. Így viszont kevés esélyt látok arra, hogy a közeljövőben a WTCC-be kerüljön, hiszen néhány hete úgy nyilatkozott, ha belefog a raliba, akkor egy hosszabb, minimum 2-3 éves programot akar.
externalFONTOS! Kérlek, állítshttp://wtccblog.hu/?p=3138Noned be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22