Kia_rio_ctcc

Fotó: Eurosport

Előrebocsátom, hogy a most következő poszt kizárólag az én agyam kombinációs melléktevékenységének eredménye, és semmilyen hivatalos információ nem támasztja alá. Viszont látok rá némi esélyt, hogy megvalósul a dolog, és nem szeretném, ha utólag kéne magyaráznom, hogy erre én is gondoltam ám. :) Szóval most arról fogok írni, hogy szerintem elképzelhető egy koreai gyári csapat érkezése a WTCC-be, akár egy-két éven belül.
Meg is mondom konkrétan, hogy a Hyudnai lenne az egyik lehetőség, de még valószínűbbnek látom a "kistesót", azaz a KIA-t. Három dolog táplálja e gondolat fejemben történő motoszkálását. Az egyik a koreai gyártók egyre növekvő európai érdeklődése, a második a Hyundai új WRC programja, a harmadik pedig a KIA legfrissebb gyári túraautója, amely a kínai bajnokságban (CTCC) szerepel.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
TEGNAP 17:32
Az utóbbi évek során rengeteg KIA-s PR nyilatkozatot hallottam, és szinte mindegyik tele volt a gyár európai terveivel. Az illetékesek nem győzték hangsúlyozni, hogy a márka számára mennyire fontos az öreg kontinens, ahol egyre sikeresebben veszik fel a küzdelmet a tradicionális gyártókkal. Tavaly a KIA 15%-kal növelte eladásait Európában (337.466 db), míg a Hyundai 9%-os növekedést ért el (432.240 db). És bár a trend azóta is folytatódik, a KIA részesedése egyelőre "csak" 2.7%, a Hyundaié pedig 3,9%, azaz van még mit kiszakítani az "öreg tortából".

hyundai_i20_wrc

Fotó: Eurosport

A cél tehát adott, már csak az eszközre van szükség. A Hyundai / KIA csoport már rendelkezik egy alaposan kifejlesztett 1.6 turbós világmotorral, amelyet a WRC-re építettek. A rali világbajnokságot a Hyundai próbálja meghódítani az i20-assal, és hogy mennyire komolyan veszik a programot, az mutatja, hogy a legnagyobb dél-koreai autógyár egy saját sportrészleget is felépített a németországi Alzenauban. A tervek szerint 2014-ben támad az i20 Genfben bemutatott raliváltozata.
Pont a Hyundai WRC-s szerepvállalása miatt gondolom azt, hogy ha lesz koreai márka a WTCC-ben, akkor az inkább a KIA lehet. Az eddigi tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy egy konszern ritkán versenyeztet egy márkát két komoly bajnokságban. Vegyük csak példának a VW Group-ot, ők a WRC-ben a Volkswagent, az ERC-ben a Skodát, a WTCC-ben pedig a SEAT-ot futtatják.

Kia_rio_ctcc_2

Fotó: Eurosport

A KIA-nak egyébként már van 1.6 turbómotoros S2000-es túraautója, amellyel a Kínai Túraautó Bajnokságban szerepelnek. Az autókat a 778 Racing versenyezteti hivatalos gyári támogatással. Eddig egy Európában nem forgalmazott típus, a Forte ment a CTCC-be szívón kétezres motorral, a tavalyi szezon végén azonban bemutatkozott az új KIA K2 S2000 1.6T, amellyel Lo Ka Csun egyből dobogóra állt Sanghajban. A K2 pedig az európai KIA paletta egyik zászlóshajója, csak ideát harmadik generációs Rio-nak hívják.  Vajon véletlen, hogy a kifejezetten Ázsiára tervezett modell helyét egy nemzetközi típus vette át?
2012-ben a Rio az KIA harmadik legerősebb autója volt Európában, a Sportage és a Cee'd után. A hobbiterepjáró WTCC szempontból nyilván kilőve, így marad a Rio és a Cee'd. Ha a KIA valóban úgy döntene, hogy beszáll a világbajnokságra, valószínűleg a kettő közül valamelyikre esne a választás. A Rio mellett szól, hogy már van belőle S2000-es versenyautó, a Cee'd mellett pedig, hogy ez a WTCC-ben jelenleg futó C-szegmensbe tartozó úgynevezett Kompakt autók közvetlen piaci riválisa, valamint a KIA európai zászlóshajója. Nem mellesleg tavaly Genfben mutatták be a típus második generációját.

kia_ceed_gt

Fotó: Eurosport

Elképzelhetőnek tartok egy olyan, egyébként igen bölcsnek tűnő, forgatókönyvet, hogy az autót először a CTCC-ben fejlesztik, majd a megfelelő pillanatban kilépnek vele a nemzetközi porondra is.
Szóval így fest az én kis álmom, amiből persze lehet, hogy soha nem lesz semmi. Mondom még egyszer, az egész sztorinak semmilyen hivatalos alapja nincs, tudtommal a KIA soha sehol nem említette hivatalos szinten, hogy érdeklődne a WTCC, vagy bármilyen más nemzetközi túraautó sorozat iránt. Egyszerűen csak megpróbáltam logikusan gondolkodni.
De azért jó lenn, nem? :)
Fotó: CTCC, KIA, Hyundai
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22
WTCR
Nagy Daninak a kvali után akár a dobogó is elérhető Szlovákiában
08/05/2021 10:23