Chevy_arnyekban

Fotó: Eurosport

Bár a hír (most már) kevés jelentőséggel bír a WTCC jövője szempontjából, azért nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a világbajnokság elmúlt néhány évének egyeduralkodó márkája jelentős változások előtt áll.
A General Motors ma reggeli bejelentése szerint az amerikai autóipari konszern 2015 végéig kivonja a Chevrolet márkanevet az európai piacról, hogy két helyi márkájára, az Opelre és a Vauxhallra koncentrálhasson.
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
TEGNAP 14:23
A Chevrolet 2005-ben tért vissza az öreg kontinensre, ahol jelentős részben a dél-koreai gyárba készített, "átemblémázott" Daewoo autókat értékesített. A márka rendkívül sikeres az amerikai kontinensen és Ausztráliában is, Európában viszont nem tudott igazán komoly részesedést szerezni a piacon, az évi eladott 200 ezer autót kevésnek találták a fejesek.
A nyolc évvel ezelőtti európai visszatéréssel egy időben a Chevrolet útnak indította WTCC-s programját az új modellek népszerűsítésére. A rendkívül sikeres brit RML csapatra bízták a program szakmai részét, a gyártó pedig inkább a marketing feladatokért felelt.
Az első szezonra leigazolták Rob Huffot, aki akkor éppen az RML-nél ment a BTCC-ben, Alain Menut, aki egy felejthető DTM-es próbálkozáson volt túl az Opellel, és az Alfa Romeotól elhozták Nicola Larinit, hogy aki a friss ETCC-s tapasztalatokat hozta.

Menu_06_brands_unnepel

Fotó: Eurosport

2006-ig kellett várni az első győzelemre, amikor Menu megnyerte brands hatchi második futamot.
Az első négy évben a Lacetti modell futott a WTCC-ben, amely még Daewoo néven született, és magán is viselte a koreai márka stílusjegyeit. 2009-ben érkezett az első valódi európai Chevrolet, a Cruze, amely végül meghozta a diadalmenetet az amerikai márkának. Igaz, ebben a többi gyártó (BMW, SEAT) távozása is nagy szerepet játszott.
2009 után Nicola Larini visszavonult, helyét pedig két évvel korábbi világbajnok Yvan Muller vette át. Az előszezon során aztán sorra jöttek a rossz hírek. A gazdasági válság miatt a SEAT kiszállt, a BMW pedig ötről két autóra csökkentette a gyári program létszámát.
Muller hamar megtalálta a helyét a csapatnál, és rögtön az első szezonban megszerezte a világbajnoki címet, a Chevy pedig első lett a gyártók között.
2011-re elkészült a márka azóta világhírűvé vált 1.6 turbós motorja, ám a BMW teljes kivonulása miatt ekkor már nem volt igazi ellenfelük a WTCC-ben. '11-ben újra Muller, '12-ben pedig Rob Huff lett világbajnok úgy, hogy csak a márkatársak számítottak valódi riválisnak.

Chevrolet_Garage_2012

Fotó: Eurosport

2012 nyarán aztán a Chevrolet bejelentette, minden korábbi célját teljesítette a WTCC-ben, így a szezon végén kivonul a bajnokságból. Ez különösen azért volt meglepő, mert ekkor már tudni lehetett, hogy 2013-ban gyári csapattal érkezik a Honda, azaz végre lett volna valódi ellenfél a Chevrolet számára.
Az RML csapat végül több privát alakulattal együtt továbbvitte a Cruze-okat, és a Lukoil pénzének köszönhetően lehetőséget kapó Muller idén nagy fölénnyel negyedszer is egyéni világbajnok lett.
Ray Mallock csapata 2014-re sem talált magának gyári partnert, ezért úgy döntött, a továbbra is ütőképes 1.6 turbós motor köré épít egy új specifikációjú Chevrolet Cruze-t, amely megfelel a jövőre életbe lépő technikai szabályoknak. Világbajnokságról lévén szó ehhez természetesen a gyártó engedélye is kellett, aminek azonban nem volt érdemi akadálya, hiszen megmaradt a jó kapcsolat a Chevy és a csapat között.

Opel_Astra_OPC

Fotó: Eurosport

A márka 2015 végi európai kivonásáig tehát valószínűleg maradnak a Cruze-ok, utána viszont minden bizonnyal véget ér a WTCC-s történet. Az már egy másik kérdés, hogy a GM vajon akar-e a Chevrolet-hez hasonló túraautós kampányt az Opelnek, ha a német márka lesz a konszern európai zászlóshajója.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05
WTCR
Hivatalossá vált, hova küldi Michelisz Norbit a Hyundai Motorsport
12/04/2021 08:28