Az FIA kiadta a sanghaji hétvégére érvényes pluszsúly táblázatot, amely minimális mértékben változott csak Suzukához képest. A referenciaidővel továbbra is a Chevrolet rendelkezik, ők kapják a maximális, +40 kilós ballasztot. A SEAT León, a Ford és a SUNRED León súlya nem változik, a BMW-s csapatok ellenben csökkenthetik az autók tömegét, hiszen -10-ről -20 kilóra változott az előírás, azaz a bajor autók a lehetséges legkönnyebb konfigurációval futhatnak Sanghajban.
Legalábbis papíron, mert ahogy azt Bári Gergőtől, a Zengő Motorsport versenymérnökétől megtudtuk, a BMW-knek komoly gondot okoz a fogyás.
"Sonomában közel 20 kilóval voltunk nehezebbek a megengedettnél, legutóbb Suzukában pedig kb. tízzel. Ebből ki lehet számolni, hogy a 320 TC jelenleg a gyári minimumsúlyát, az 1160 kilót tudja hozni, ha ez alá mehetünk, azt nem tudjuk kihasználni. A probléma az összes BMW-s csapatot érinti, nem csak bennünket" - mondta el Gergő a Túraautó Hírblognak.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
9 ÓRA
A szezon elején a csapatok kérésére az FIA engedélyezte, hogy BMW-k  hátsó szélvédőjét és az oldalablakokat lexanra (plexi) cseréljék, ám ez sem hozott jelentős változást.
"Az oldalablakok plexire cserélésével körülbelül 3-4 kilót nyertünk, és nagyjából ennyit hozhatna ha a hátsó szélvédőt is lecserélnénk. Az utóbbi beszerzése azonban nem működött olyan könnyen, úgyhogy jelenleg az eddig használt nehezebb szélvédővel megy mindenki. Remélem, hogy idővel megtalálják erre is a megoldást. Ám ennél is fontosabb lenne, hogy a BMW a télen legalább ezt a súlyproblémát oldja meg, mert ami most van, az elég bosszantó."
"Itt nem komoly mérnöki munkáról van szó, ez nem olyan, mint egy fejlesztés. Inkább a papírmunka, a homologizáció jelent feladatot, de bízunk benne, hogy megoldják, és ha jövőre húsz kiló mínuszt kapunk, akkor ki is tudjuk használni ezt a lehetőséget" - zárta a zengős versenymérnök.
Tovább elemezve a táblázatot, az "újonnan" érkező autók (BMW 320si, Chevrolet Cruze LT, Chevrolet Lacetti, Honda Accord Euro R) még nem kerültek be a kompenzációs rendszerbe (ahhoz két versenyen kell részt venniük), így a szabályok értelmében valamennyien +40 kilóval szerepelnek majd Sanghajban. Ugyanez igaz a gyári Honda Civicre is, amely azonban Makaón már a ballasztrendszerben kiszámított súllyal mehet.
A sanghaji hétvégére érvényes pluszsúlyok:
Típus Pluszsúly Gyári minimumsúly Sanghaj minimumsúly
Chevrolet Cruze 1.6 T + 40 kg 1160 kg 1200 kg
BMW 320 TC - 20 kg 1160 kg 1140 kg
SEAT León WTCC + 30 kg 1150 kg 1180 kg
Ford Focus S2000 TC - 20 kg 1150 kg 1130 kg
SUNRED SR León 1.6T- 20 kg 1150 kg 1150 kg *
Honda Civic S2000+ 40 kg 1150 kg 1190 kg
Honda Accord Euro R+ 40 kg 1150 kg 1190 kg
Chevrolet Cruze LT+ 40 kg 1150 kg 1190 kg
Chevrolet Lacetti+ 40 kg 1150 kg 1190 kg
BMW 320si+ 40 kg 1150 kg 1190 kg
* A spanyol nemzeti homologizációval rendelkező SUNRED SR León csak azzal a kitétellel kapott engedélyt, hogy minden futamon +20 kilós büntetősúlyt kell tenni az autóba.
Fotó: zengomotorsport.hu
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05