Még csak a 2012-es szezon felénél tartunk, de máris sokat beszélünk a jövő évről. Az utóbbi hetekben egyre több találgatást lehetett hallani arról, hogy kik lehetnek az egyetlen bejelentett gyári csapat, a Honda versenyzői 2013-ban. A Chevrolet kiszállása csak olajat öntött a tűzre, mivel három világklasszis pilóta lett egycsapásra állás nélküli a porondon.
Ennek ellenére legfrissebb információink szerint az Yvan Muller, Rob Huff, Alain Menu trió egyike sem a japánoknál folytatja. Gabriele Tarquini hondás szerződését szinte tényként lehet kezelni, az olasz már hetekkel ezelőtt "bevallotta", hogy tárgyal a japánokkal, a programot irányító J.A.S Motorsport pedig kifejezetten a 2009-es világbajnokot akarja első számú pilótának.
Fabrizio Giovanardi neve is elég sokszor felmerült a Honda kapcsán, ám úgy tudjuk, jelenleg kicsit az esély az ő érkezésére. Viszont már tavaly is szóba került a Fordnál, ám értesüléseink szerint csak akkor érkezhet, ha az amerikai gyártó beszáll a Team Aon mögé.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
9 ÓRA
Helyette Tiago Monteiro lehet a befutó a Hondánál. Információink szerint a portugál két okból nem kapta meg a SEAT új motorját. Az egyik, hogy a sok tavaszi meghibásodás miatt a spanyolok kettő helyett csak egy blokkal készültek el. A másik viszont, hogy minden valószínűség szerint Monteiro már csak Curitibában és Sonomában megy a Leónnal, ő lesz ugyanis a Honda pilótája az ázsiai versenyeken. Az új Civic első tesztjére a napokban kerül sor Olaszországban, és a japánok azt ígérték, még az első menet előtt nyilvánosságra hozzák a jövő évi pilótafelállást. Annak nem sok értelme lenne, hogy az idei három versenyen olyan valaki induljon, aki jövőre nem a Hondánál megy, úgy jelenleg egy Tarquini-Monteiro páros tűnik a legesélyesebbnek.
Akárcsak ezeket, a TouringCarTimes újságírójától, Neil Hudsontól tudjuk azt is, hogy egy harmadik gyári Civic sem kizárt jövőre, amelybe  valószínűleg egy japán pilóta ülhetne.
A túraautó szakíró viszont egy másik, ennél sokkal izgalmasabb pletykát is hallott. A japánok állítólag ugyanarra készülnek, amit a Chevrolet csinált az elmúlt két évben, a gyári alakulat mellé szeretnének egy privát Honda istállót, amely segíthetne a Civic fejlesztésében. Ezen felül viszont csak annyi tűnik biztosnak, hogy a jelenlegi WTCC-s csapatok egyike lehet a befutó.
Na ez után akadályozzon meg valaki abban, hogy elkezdjek agyalni. Azt nem tudjuk, hogy a japánok milyen elvek szerint választják majd ki a partnert - ha tényleg lesz -, de amennyiben szigorúan az eredményeket veszik alapul, akkor akár...
Vegyük sorba a jelenlegi privát csapatokat. Ott van a ROAL, a legeredményesebb, és legtapasztaltabb privát alakulat, ám korábbi gyári BMW csapatként ezer szállal kötődik a bajorokhoz, nehéz lenne elképzelni őket Honda színekben. Hasonló a  helyzet a SUNRED-del, az ő kapcsolatuk is rendkívül szoros a SEAT-tal. A Team Engstler, a Proteam és a Wiechers emberemlékezet óta BMW-vel megy, de esetükben már nehezebb kizárni egy váltást, főleg ha ez jelentősen növelné az eredményességüket. Két csapat maradt még a kalapban, a Bamboo, amely most Chevrolet-vel megy, és a Zengő Motorsport.
Információink szerint a Bamboot érdekelné egy Honda B-csapat szerepkör, az elmúlt két évben ugyanezt csinálták a Chevyvel. Viszont ha kizárólag az eredményességet vesszük alapul... A Bamboo két a gyáriakkal azonos specifikációjú Cruze-zal még a dobogó közelében sem járt idén, legjobb eredményük egy hatodik hely Alex MacDowallnek köszönhetően, de még a Yokohama kupában sem tudtak győzni idén. Ráadásul tavaly a szezon egyik legnagyobb csalódását okozták, mert szinte mindenki biztosra vette, hogy a Cruze-okkal letarolják a privát mezőnyt. Ez nem sikerült, és egyelőre idén sem úgy állnak...
A Zengő Motorsport viszont...
De már megint bilibe lóg a kezem. Közben azért eszembe jut, amit Zengő Zoltán mondott, amikor Anett a Hondáról kérdezte:
“Bármi benne van a pakliban.  Azt mondom, hogy ha kapunk ajánlatot, akkor nyilván elgondolkodunk rajta. A Honda új autóval jön, nem lehet tudni, mennyire lesz versenyképes, ahogyan azt sem, hogy egy esetleges együttműködéskor milyen szerepet szánnának nekünk. Csak tesztalanyok lennénk, vagy versenyzővel gondolkodnak rajtunk? Kevés még a konkrétum. A BMW pedig több helyen is megmutatta, hogy fejlesztés nélkül is versenyképes.”
Inkább visszafekszem, és álmodom tovább.
Fotó: fiawtcc.com
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22