2021-ben egy új külön-értékelés mutatkozik be a Túraautó Világkupán; a bajnokság szeretne minél több női versenyzőt a sorozatba csábítani, így létrehozták a WTCR Női Kupát. 


Azon nyomban meg is indult a találgatás, kik érkezhetnek a sorozatba a friss kezdeményezés nyomán. Lehetett hallani Jessica Backmann (tavaly TCR EU), Mikaela Ahlin-Kottulinsky (eddig STCC), Michelle Halder (tavaly TCR Germany) és Rio Shimono (TCR Japan) nevét, de akár más szakágak versenyzői is szóba jöhetnek. 
Nemrég a Rali Európa-bajnokságon versenyző Vogel Adrit kérdeztük, aki még decemberben úgy fogalmazott, felkeltette érdeklődését a kezdeményezés, és még nem döntötték el a támogatói körrel, hogyan tovább. 
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Vogel Adrienn érdeklődését felkeltette a WTCR Női Kupa | Eurosport
Egy sor változtatást jelentett be az FIA a Motorsport Világtanács legutóbbi ülése során, melyek közül a WTCR szempontjából a Női Kupa bevezetése okozta talán a legnagyobb meglepetést. Nem azért, mert ne lenne indokolt és időszerű, hiszen a lányok egyre fontosabb tényezővé válnak a motorsportban. Inkább azért, mert a döntést megelőzően nem nagyon szivárgott ki erről semmi.
Kíváncsiak voltunk, a nemzetközi porondon megjelenő másik magyar női pilóta, Keszthelyi Vivien és csapata hogyan áll ehhez a lehetőséghez.
Vivien GT-autókkal kezdte nemzetközi pályafutását, tehát nem áll tőle messze, ha tető van a feje felett. 2017-ben 13. lett az Audi TT Cup-ban, majd a következő szezonban másodikként zárt az Audi Sport Seyffarth R8 LMS kupában (legjobb újonc lett). 
2019-ben viszont váltott, és elindult a formaautók irányába. Benevezett az ázsiai F3-as bajnokság téli sorozatába, ahol olyan nevekkel ment együtt, mint az azóta már az IndyCar-ban versenyző Rinus VeeKay (valódi nevén Rinus van Kalmthout), Ralf Schumacher fia, David, a Williams-akadémista Dan Tictum és a korábbi Renault-kiszemelt Yi Fei Ye. 

Keszthelyi-w-series.jpg

Fotó: Eurosport

A magyar pilóta egy kilencedik és két tizedik hellyel 13. lett az összetettben, majd az év során - a sorozat tartalékversenyzőjeként - öt W Series futamon is elindult (plusz két edzésen is részt vett), ahol egy 10. hely volt a legjobbja Misanóban. Tavaly a koronavírus járvány következtében nem indult nemzetközi versenyeken, de komoly tervei vannak a folytatásra. 
"2018-tól a DTM-ben történt változások kapcsán Keszthelyi Vivien és managementje pályafutását tekintve kizárólag a formula kategóriára koncentrál. Szerződött partnereink illetve a Volkswagen csoport részéről egyelőre nem érkezett olyan megkeresés, hogy akár egy futam erejéig - esetleg a Hungaroringen rendezett versenyre - túraautóval felkészüljön, majd az azt követő futamon részt vegyen. Amennyiben érkezik ilyen irányú konkrét megkeresés, természetesen reagálunk a lehetőségre" -
tájékoztatta az Eurosport Hungary-t Keszthelyi Vivien csapata. 
2020 augusztusában lehetett olvasni arról, hogy Vivien hároméves megállapodást kötött a Carlin istállóval, és úgy tűnik, kitartanak a formaautós vonal mellett. 
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21