Idén két friss modell csatlakozik a WTCR mezőnyéhez, a Hyundai i30 N TCR-t váltó Elantra N TCR, és az Audi RS 3 LMS TCR második generációja.

Bennünket leginkább az előbbi érdekel, hiszen ezzel az autóval versenyez idén Michelisz Norbi, és első ránézésre kedvezőnek tűnik a helyzet.
A korábbi modell, az i30 N TCR a C4-jelű motorhangolással futott tavaly (pontosan úgy, mint a nagy rivális Lynk & Co), az Elantra viszont egyel kedvezőbb mappingot használhat; ugyanazt a C5-öst, amit (a kínaiakon kívül) mindenki más a mezőnyben.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
17 ÓRA
Korábban ezt százalékokkal jelölték, ám tavaly óta csak a motorhangolás kódjele szerepel a BoP táblázatban.
Az Elantra N TCR súlyban és hasmagasságban is barátibb elbírálást kapott elődjénél: a ma kiadott táblázat alapján gyári minimumon mehetnek (1265 kg), miközben az i30-ra 40 kilós plusz vonatkozik. Emellett a 90 mm-es hasmagasságot is elfelejthetik Norbiék, ugyanúgy 80-ra lőhetik be a pocakot, mint az Audi vagy a Lynk & Co.
Az új programozás a teljes fordulatszám tartományban jelentősen nagyobb turbónyomást engedélyez az autó számára, de nem egyforma mértékben. Az alacsony és a legfelső tartományban igen számottevő, a középsőbben valamivel kisebb a növekedés.
Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a Hyundai Motorsport Customer Racing tájékoztatása szerint az Elantra N TCR-be vadonatúj motor került (a BoP lap szerint Theta2G4KHA-ról Theta2G4KHN-re változott a kód), amivel a karakterisztika is változhatott.

Audi RS 3 LMS TCR teszt

Fotó: Audi Motorsport

Az Audival valamivel szigorúbban bánt a WSC, ők a 80 mm-es hasmagasság a C5-ös motorerő-szint mellé 40 kiló pluszsúlyt is kaptak. Alapsúlyban így csak a Lynk & Co előzi meg őket.
A WTCR-ben érintett gyártók közül a Honda Civic Type-R számain módosítottak még: az eddigi +40 kiló helyett csak +30 kilót ír elő nekik a rendszer.
Változtak az engedélyezett turbónyomás adatoka a Cupra León Competición esetében is, ám mivel a tavalyi táblázatban még más fordulatszám tartományokat adtak meg, kicsit nehézkes az összehasonlítás. Első ránézésre úgy tűnik, az alacsonyabb tartományokban növelhetik a turbónyomást, a közepesben és a felsőben viszont lejjebb kell venni tavalyhoz képest.
Fontos leszögezni, nincs garancia arra (de nincs is kizárva), hogy ezekkel a számokkal indul a szezon. Tavaly ilyen-olyan okból összesen három előzetes listát adtak ki, így majd az lesz a végleges, amit a Nordschleife előtt publikálnak.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00