Eurosport

Kétautós csapatok és új pontrendszer jöhet a WTCR-ben

Kétautós csapatok és új pontrendszer jöhet a WTCR-ben
By Eurosport

The 04/12/2018 at 15:14Updated The 04/12/2018 at 15:50

Ezen a héten hagyhatják jóvá a WTCR legfrissebb szabálymódosításait.

A TouringCarTimes értesülése szerint két fontos változást is elfogadhatnak a WTCR Túraautó Világkupával kapcsolatban az e heti szentpétervári Motorsport Világtanács ülésen; az egyik a csapatokat, a másik a pontrendszert érinti.

A hírek szerint Francois Ribeiro az istállók képviselőivel egyeztetve arra a döntésre jutott, hogy 2019-től csak kétautós csapatokat lehessen nevezni a bajnokságba, amelyeknek (az F1 mintájára) hasonló színvilágú gépeket kéne indítaniuk.

Ez azonban sokkal inkább a megjelenést, mintsem a lényeget változtatná meg, hiszen a névben és licenszben kötelezően különböző alakulatok mögött ugyanúgy állhatna egy csapat. Ezt a mintát követte idén a Comtoyou, amely két külön istállóként nevezte be a négy Audi RS3 LMS TCR-t.

Az Eurosport Events vezetője emellett továbbra is ragaszkodik hozzá, hogy egy márka maximum négy autót indíthasson a WTCR-ben.

Michelisz Norbert

"Nem szeretnénk, ha végül a mezőny fele ugyanazzal a típussal menne, ezért azt javasoltuk, hogy négyben limitáljuk az egy gyártóra jutó autók maximális számát. Egy csapaton belül pedig legfeljebb két autó indítását engedélyeznénk" - idézi Francois Ribeirót a TouringCarTimes.

A szabálytervezet tehát megengedi, hogy egy csapat - mondjuk a BRC Racing - négy autót indítson, viszont kötelező módon előírja, hogy két különálló csapatra bontsák őket.

"Önálló lincenszt és egyedi dizájnt várunk el. Ettől függetlenül a boxban lehetnek egymás mellett, és tartozhatnak egy technikai rendszerbe, de nem lehetnek egy, három vagy ötautós csapatok. Ez a legjobb védelem a költségek emelkedése ellen, hiszen így biztosítani tudjuk, hogy minden olyan márka, amely szeretne csapatokat támogatni, egyenlő esélyekkel indulhasson a bajnokságban."

Mint mindig, ezúttal is a pénzről szól a móka, hiszen az autósport még ezen a szinten is kegyetlen drága. Az idei évben egyértelműen a Hyundai bizonyult a legjobb autónak, és ha minden a normál piaci szabályok szerint menne, akkor 2019-ben valószínűleg több csapat is i30-ra váltana.

AUTO - WTCR MACAU - 2018

A bajnokság érdeke viszont úgy kívánja, hogy megmaradjon a sokszínűség, és lehetőleg minél több gyártó legyen érdekelt a világkupa sikerében.

A másik fontos változás a pontrendszert érinti, és erről is volt már szó korábban. Mivel a 2019-es mezőny létszáma valószínűleg meghaladja majd a 30 főt, az első tíz helyett az első 15 kaphat pontokat. Emellett az első időmérő edzésen is lehetne pár pöttyöt szerezni.

"Egyhangúlag fogalmazódott meg az a vélemény, hogy már most is nagyon nehéz bekerülni az első tízbe, jövőre pedig dupla ilyen kemény feladat lesz. Ezért az FIA is egyetértett velünk abban, hogy a 15. helyig kellene pontokat osztani, mert 2019-ben az első 15-be is nehéz lesz bejutni" - magyarázta Ribeiro.

A Motorsport Világtanács ezen a héten ülésezik Oroszországban, ahol a fent említett módosítások mellett a jövő évi versenynaptárról is dönthetnek.

AUTO - WTCR  WUHAN -  2018