A Citroen idén megérkezett a WTCC-be, és egyből le is tarolta a teljes konkurenciát, az eddigi 13 futamból mindössze egyet nem a francia márka valamelyik pilótája nyert, így aztán az sem meglepetés, hogy José Maria Lopez, Yvan Muller és Sebastien Loeb vezeti az összetettet.
A C-Elyséek egyeduralma sok tényezőből áll. A legfontosabb, hogy a Citroen valamennyi riválisánál komolyabb vette a WTCC-s projektet, és jelentősen többet, a hírek szerint 16 millió eurót költött háromautós programra. Ezen kívül nagy segítség volt még a franciáknak, hogy az ellenfeleknél jó fél évvel hamarabb elkészültek a TC1-es prototípussal, így utcahosszal nyerték a fejlesztési versenyt is.
Az idei erőviszonyokat látva nem meglepő, hogy a privát csapatok elsősorban C-Elyséeket akarnak 2015-re, de vajon mi a Citroen álláspontja ebben a kérdésben? A WTCC Blog megkérdezte, a Citroen Hungária elküldte, majd lefordította (köszönet érte), úgyhogy íme a válasz.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
21 ÓRÁJA
"A lehetőség nem kizárt, de minden ilyen igényt egyedileg fogunk megvizsgálni, mielőtt döntést hozunk."
Ez több szempontból is fontos hír. Leginkább azért, mert 2015-től kizárják a mezőnyből a TC2-es autókat, az viszont már igen kellemetlen lenne, ha a világbajnokság mezőnye a jelenlegi létszám alá fogyatkozna. Egyelőre nem tudni, érkeznek-e új gyártók jövőre, de ha igen, akkor is szükség lenne néhány privát kézbe adott autóra a jelenlegi márkáktól, hogy egészséges méretű mezőny jöjjön össze.
Természetesen nem csak ezt az egyet kérdeztük a Citroen Racing illetékeseitől. Kíváncsiak voltunk például arra is, hogy 2015-ben állandóvá válhat-e az idén csak öt fordulón rajthoz álló negyedik C-Elysée, ám erre annyit válaszoltak, korai még a jövő évi felállásról beszélni.
Rákérdeztünk, hogyan érinti Citroent, hogy ekkora fölényben van, és tulajdonképpen nincs olyan ellenfele, amely érdemben felvehetné vele a versenyt.
"Tavaly valóban előnyt jelentett a számunkra, hogy sok időt tudtunk a fejlesztésre fordítani, annyi időt, amennyi versenytársainknak nem feltétlenül állt rendelkezésére egy jó teljesítményű autó kifejlesztéséhez. Ráadásul olyan pilótákat tudtunk szerződtetni, akik a legjobbat hozzák ki az autókból. Ennek a munkának látjuk most az eredményét" - érkezett a válasz.
Azt is megtudtuk, hogy Hondával ellentétben a Citroen sem a Spa és Termas, sem pedig a Termas és Peking között lévő szünetben nem tervez tesztelni, és jokereket (fejlesztési lehetőség) is csak akkor fognak kihasználni, ha netán a következő futamok eredményei azt indokolttá teszik.
Végül kíváncsiak voltunk, a Citroen részéről van-e bármi akadálya annak, hogy a két francia előtt egy argentin nyerje meg a világbajnoki címet, lévén hogy Pechito Lopez jelenleg megelőzi Mullert és Loeböt.
"A versenyekre vonatkozóan egyéni utasításokat nem adunk a pilótáknak, nyíltan küzdenek egymás ellen, természetesen a sportszerűség szabályai szerint" - így a válasz.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48