2020-ben a Túraautó Világkupa egyik látványossága volt a szerb származású, de svájci állampolgár által épített Renault Mégane RS TCR versenyautó, ami bíztató kezdés után nehézségekbe ütközött.

A Vukovic Motorsport a koronavírus miatt lerövidített, és csak Európára korlátozott WTCR naptárt használta ki, hogy a legmagasabb szinte mutassa meg a teljes egészében saját fejlesztésű versenygépet.
Az idénynyitón, Zolderben az ausztrál Dylan O’Keeffe kis híján bejutott a Q2-be, és mindkét futamon pontot szerzett. A második hétvégén, a Nordschleifén pedig Jack Young lett 13. az időmérőn.
WTCR
Hatékony motort és komoly fejlesztéseket kapott a Renault Mégane RS TCR
22/05/2020 05:27
A folytatásban a projekt anyagi problémákba ütközött, de egy autóval azért végig tolták a szezont, sőt, a Young helyére érkező Aurelien Comte-nak akadt néhány kifejezetten jó versenye, például a Szlovákiaringen, ahol az egyik futamon nyolc, a másikon hat helyet javítva lett 12.
Az egykörös tempó viszont nem állt össze, a közismerten gyors francia egyszer sem jutott be a Q2-be, márpedig egy ilyen szoros mezőnyben, ennyire rövid futamokon nehéz csodát tenni hátulról.
A Vukovic Motorsport idén már nem nevezett a WTCR-be, és ennek nagyon egyszerű okai vannak. A 2021-es szezontól már csak az szerezhet pontot a Világkupán, aki a közös elektronikát használja, a Mégane-nál pedig nem történtek meg az ehhez szükséges módosítások.
Sőt, egy ideig úgy tűnt, Vukovicék a legfontosabb ügyfelüket is elveszíthetik; az Ausztráliában versenyző Gary Rogers Motorsport ugyanis a szezon eleji problémák miatt elgondolkodott a váltáson. Azóta viszont John Moffat összehozott egy második helyet a Sydney Motorsport Parkban, úgyhogy jelen állás szerint folytatják a Renault-val.
Vukovic meg továbbra sem tett le róla, hogy bebizonyítja, az általa épített gép nemzetközi szinten is versenyképes tud lenni. Már csak azért sem, mert a fejlesztésre elköltött súlyos pénzkötegek csak úgy térülhetnek meg, ha sikerül újabb autókat eladni.
A Serbiaringnél dolgozó barátaink nemrég beszéltek vele, és megtudták, a Vukovic Motorsport éppen egy újabb komoly fejlesztőcsomagon dolgozik, amellyel 2022-ben vissza akarnak térni a nemzetközi vérkeringésbe.

Renault Mégane RS TCR - 2020

Fotó: FIA WTCR

Olyan szintű változtatásokról van szó, amelyekhez valószínűleg a teljes autót újra kell homologizáltatni: az új modell hivatalos neve Renault Mégane Evo Maxi lehet jövőre.
„Az általunk tartott szünetet arra használtuk fel, hogy a WTCR-ben szerzett tapasztalatokat beépítsük az autóba. Szinte minden területen alaposan végig mentünk, és hamarosan elkészül a Renault Mégane Evo Maxi. Meg vagyunk győződve róla, hogy ez az autó pályától függetlenül képes lehet a futamgyőzelemre a WTCR-ben”– mondta Vukovic a Serbiaringnek.
„Az aero-csomaghoz nem nyúltunk, de jelentősen javítottuk a légáramlást az autó alatt és a motortérben is. Dolgoztuk az autó súlyelosztásán is, aminek köszönhetően számottevően lejjebb került a súlypont. Módosult a váltó és a futómű is, így már nem jelent problémát, eltérő gumikon használni az autót. Korábban a Goodyear és a Hankook esetében is voltak gondok.”
A Vukovic Motorsport 2022-ben először regionális szinten mutatná meg a fejlesztett Renault képességeit, de a végcél nem változott.
„Jövőre szeretnénk elindulni a TCR Eastern Europe sorozatban, és ehhez keresünk most olyan pilótát, akivel össze tudjuk rakni a szükséges anyagi hátteret. Aztán pedig a WTCR-be is vissza akarunk térni, mert az új autó sokkal versenyképesebb, mint az elődje. Próbáljuk megszerezni a szükséges támogatást, amivel visszatérhetünk a legmagasabb szintre.”
Ha minden a fenti tervek szerint alakul, a Hyundai után a Vukovic Motorsport lehet a második TCR-konstruktőr, amely három modellt homologizáltat. Az első simán Renault Mégane TCR néven futott, a WTCR-ben már a Renault Mégane RS TCR-el indultak, most pedig érkezhet a Renault Mégane Evo Maxi.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Alaposan átépítették a Renault Mégane TCR-t, de vajon hol indul idén?
22/02/2019 17:29
WTCR
Egy döbbenetes szám, ami megmutatja a TCR sikerét
14 ÓRÁJA