A csehországi Mostban még sosem járt a Túraautó Világkupa, és egy-két esetet leszámítva (ETCC, TCR Germany) a komolyabb túraautós bajnokságok sem.
A mezőny jelentős része így „vakon” repül majd be a cseh-német határ közelében található körre; mindössze három olyan versenyző találtunk, aki indult már itt korábban.
Az egyik legeredményesebb magyar túraautósnak, Tim Gabinak viszont nagyon is konkrét élményei vannak Mostról, hiszen annak idején versenyzett itt a Skoda Octavia Kupával, sőt, az egyik futamot megnyerte, a másikon pedig harmadik lett. A 2016-os Octavia Kupa bajnokát kértük meg egy rövid pályabemutatásra.
WTCR
Zengő Zoli úgy döntött, lehetőséget ad Tim Gabinak
08/09/2021 17:11
„Ez egy minden elemében régimódi pálya, aminek az aszfaltja rendkívül érdes. A gumikopás szinte biztosan nagyon fontos tényező lesz a versenyeken, akárcsak a sok apró kis bukkanó és a rengeteg hirtelen átterhelés, ami komoly kihívást jelent majd mindenkinek” – mondta Tim Gabi az Eurosport Hungary-nek.
„A célegyenes viszonylag hosszú, bár a Hungaroringhez kepést rövidebb, viszont a végen a sikán hozhat előzéseket, ha valaki tud egy picit rövidebben fékezni. Itt akár még a külső ív is jó lehet, mert egy jobb-bal kombinációról van szó, tehát a sikán második felében belülre lehet kerülni. Bár az tény, hogy elég szűk a hely.”
„Azután viszonylag gyorsabb kanyarkombinációk jönnek. Emlékszem, amikor a Skoda Octavia Cup-ban ott versenyeztem, elég nehéz volt pontosan és jól megcsinálni. Majd következik egy jobbos - szinte 180 fokos – kanyar, ahol nagyon fontos a jó kigyorsítás, hiszen egy padlógazos kanyarokkal teli, gyors rész jön.”

Tim Gábor (Most Autodrom)

Fotó: From Official Website

A pálya hátsó része a 13-as kanyartól kezdve emelkedik, és ezen kívül is van pár apró trükk a folytatásban.
„Az emelkedő végen egy tempós jobbkanyar vár, ami nem csak erőteljesen emelkedik, de egy kicsit dől is kifele, és ez nagyon trükkössé teszi. Nekem az Octavia-val óriási élmény volt. Onnantól egyből lejteni kezd a pálya, és következik egy jobbos, ami szinten dől kifele, majd egy elnyújtott balkanyar, ahol fontos türelmesnek lenni, és nem nagy tempót bevinni. Inkább érdemes rákészülni a következő jobbosra, amin a lehető legtöbb sebességet kell átvinni, mert utána megint egy padlógázos rész következik.”
„Ezzel el is érkeztünk az utolsó két jobbos kanyarhoz (amik szinten emelkednek) egy erős féktávval, és máris újra a rajt-cél egyenesben vagyunk.”
Akinek ez nem elég, az: „a” – ölelje meg a kemencét, „b” – nézze meg Tim Gabi onboard videóját. Az előbbit nem próbáltuk, de látatlanban is az utóbbit ajánljuk.


A mosti program, 12:00-kor kezdődik az első szabadedzéssel, amit az Eurosport Playeren lehet élőben nézni, bár az elhúzódó technikai átállás miatt ezúttal sajnos csak angol kommentárral. Az időmérő edzést 16:45-től közvetítjük az Eurosport 2-n.
A mosti WTCR-hétvége teljes programja.
Inje
Közel két év után Michelisz Norbi újra futamot nyert a WTCR-ben
10/10/2021 18:47
Inje
„Magyar” első sor minden idők legszorosabb időmérőjén
08/10/2021 16:28