Mozgalmas két hónap van a Lada gyári WTCC-s csapata mögött: Termasban Rob Huff megszerezte a márka történetének első világbajnoki dobogóját, majd augusztus végén Moszkvában bemutatták a 2015-ben debütáló új TC1-es Vesta prototípusát.
Tesztautó hiányában az oroszok nem dolgoztak a pályán a két hónapos szünetben, ám a műhelyben egészen biztosan folyt a munka és a felkészülés a 2015-ös szezonra. Ennyire viszont még nem kell előre szaladni, hiszen az idei évből is van hátra négy forduló, a soron következő pedig akár újabb sikereket is hozhat a Ladának.
A WTCC által most először meglátogatott Goldenport Park Beijing versenypálya kialakítása ugyanis az általános vélekedés szerint feküdhet a rövid tengelytáv miatt sokszor instabil, ám a kanyargós körökön igen fordulékony Grantának.
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
5 ÓRÁJA
"A maga 2.4 km-es hosszával ez a legrövidebb pálya, amelyet idén meglátogatunk, és ennek köszönhetően talán kisebb szerepet kap majd az aerodinamika, ez pedig kedvezhet a Grantának. Arra számítok, hogy inkább a mechanikai tapadás jelentőség fog megnőni, és ezen a téren komoly előrelépést értünk el az elmúlt hónapokban" - mondta a Lada korábbi világbajnok pilótája, Rob Huff.
A pekingi pálya Ma Qing Huát és Michael John Soongot leszámítva mindenki számára teljesen ismeretlen lesz, így viszonylag nehéz tuti következtetéseket levonni, ám a ladások ott szeretnék folytatni, ahol Argentínában abbahagyták.
"Mindhármunk számára az lesz a cél, hogy bekerüljünk a top10-be az időmérőn, és kihasználjuk a fordított rajtrács adta lehetőségeket. Bízom benne, hogy legalább egyikünknek sikerül. Argentínában úgy ment az autó, mint még soha, és mivel azóta semmit sem változtattunk rajta, lehet esély a további fejlődésre."
Rob Huffhoz hasonló gondolatokat fogalmazott meg a Lada másik két versenyzője is. James Thompson szerint Pekingben nem lesz nagy jelentősége a végsebességnek, és ez jó az orosz márkának, Mikhail Kozlovskiy pedig sok kínai nézőre számít, mivel a túraautósport egyre népszerűbb Ázsiában.
Azt már csak én fűzöm hozzá, hogy valóban érdemes lesz figyelni az oroszokra, hiszen két hónapja Huff egy olyan pályán tudott dobogóra állni, ami elméletben nem kedvezett a Ladának, Pekinget viszont mintha nekik találták volna ki. Persze a rengeteg ismeretlen miatt semmit sem vennék biztosra, de jó esély van rá, hogy ismét erősek legyenek a vörösök.
A pekingi WTCC hétvége szombaton, magyar idő szerint éjjel 2:20-kor kezdődik a félórás teszttel.
FRISSÍTÉS: közben hivatalosan is megérkezett a hír, amiről orosz forrásaink már régóta pusmogtak: a LADA és a Rosneft cég 2015-re kötött megállapodása miatt a Lukoil azonnal hatállyal kiszáll a WTCC-s program mögül. Egyelőre nem tudni, maradnak-e a WTCC-ben, és támogatnak-e bármilyen más csapatot. Az orosz olajvállalat 2011-ben a SUNRED Engineering két autójának támogatásával szállt be a világbajnokságra, tavaly pedig többek között Yvan Mullert szponzorálták, aki negyedik világbajnoki címével hálálta meg mindezt.
WTCR
Újabb szenzációs bejelentést tett a Zengő Motorsport
TEGNAP 08:38
Hungaroring
Már kaphatók a belépők a magyarországi WTCR-futamra
TEGNAP 19:25