/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/08/13/2863699-59019988-2560-1440.png)
Eurosport
Publikálva: 27/12/2013 12:19 GMT
Honda_14_elso
Fotó: Eurosport
Az elmúlt órákban már olvashattátok Daisuke Horiuchi szezonértékelőjét, és részletes beszámolóját Michelisz Norbi sonomai motorcseréjéről. Most azt is megtudhatjátok, hogyan halad az új Civic fejlesztése, is milyen területeken lesznek nagy változások.
A Honda WTCC-s projektvezetője és motortervezője szerencsére elég régen kezdte a szakmát ahhoz, hogy a mára divatossá váló semmitmondó "bullshit" helyet érdemi dolgokról beszéljen.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
8 ÓRA
"Az új szabályok ellenére az eddig használt 1.6 turbós, közvetlen befecskendezésű soros négyhengeres motor elméletben nem változna sokat. Ám mivel eltörölték az egyes motoralkatrészekre eddig vonatkozó súlyhatárokat, gyakorlatilag minden fontosabb alkotóelemet újraterveztünk" - kezdte Horiuchi.
"A motort októberben kezdtük el fékpadon tesztelni. A 33 helyett most már 36 milliméter átmérőjű szűkítőnek köszönhetően jelentős teljesítménynövekedést értünk el. A rivális gyártók egytől mind úgy nyilatkoztak, hogy 380 LE felett lesz a maximális teljesítményük, és nálunk is ez a cél."
"Nagy előnyt jelent majd tavalyhoz képest, hogy az új alkatrészeknek köszönhetően sikerült könnyítenünk a motoron."
Honda_motor
Fotó: Eurosport
A motor mellett a kasztni is jelentős változásokon esik majd át, hiszen szélesebbek lehetnek az autók, nagyobb gumikat használnak, és engedélyezik a kiegészítő aero elemek felszerelését is.
"Már véglegesítettük a kasztnit és vele együtt az aero elemeket is. Olaszországban jelenleg is zajlanak a szélcsatornás tesztek."
Ahogy arról korábban Michelisz Norbi is beszélt a WTCC Blognak, a tervek szerint január 16-án rendezik az első shakedown tesztet, amivel kezdetét veszi az intenzív téli tesztprogram.
Bár 2014-ben várhatóan csak 16 autó szállhat versenybe a világbajnoki címért (ennyi új fejlesztésű technika készül el), Horiuchi szerint semmivel sem lesz könnyebb a helyzetük mint idén.
"Kemény csatára számítok, mivel az autók erősebbek lesznek, ráadásul mindenki nulláról indul majd. A legtöbben csak a Citroenről szoktak kérdezni, de szerintem nem csak velük kell számolnunk. Az RML érkezik a Chevrolet Cruze felfrissített változatával, és biztos vagyok benne, hogy a Lada is gyors autót épít majd."
Ennek ellenére a Honda célja a napnál is világosabb: 2014-ben is meg akarják nyerni a gyártók világbajnokságát. Nehezebb dolguk lesz, mint idén, az tuti,
Egy kis összesítés arról, mi változik, és mi nem 2014-ben.
MOTOR | |
2013 | 2014 |
Szűkítő átmérő | |
Φ33 mm | Φ36 mm |
A motor össztömege | |
82 kg | 81 kg |
A fontosabb motoralkatrészek tömege | |
Alkatrészenként előírva | Lényegében szabad (blokk, hengerfej, stb.) |
Tömegközéppont magassága | |
110 mm a hajtókar közepétől | Változatlan |
Turbónyomás | |
2.5 bar | Változatlan |
Maximális fordulatszám | |
8500 rpm | Változatlan |
KASZTNI | |
2013 | 2014 |
Tömeg | |
1150 kg | 1100 kg |
Legkisebb hasmagasság | |
80 mm | 60 mm |
Gumiméret (szélesség/átmérő/felni) | |
240/610/17 | 250/660/18 |
Futómű | |
Az utcai modellel azonos | MacPherson rendszerű elől-hátul |
Aero elemek | |
Az utcai modellel azonos | Kiegészítő elemek engedélyezve |
Fenéklemez | |
Az utcai modellel azonos | Sima fenéklemez |
Fotó: Honda Racing
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05