Honda_podium_svk

Fotó: Eurosport

Egy dolgot biztosan állíthatunk: 2013-ban nem sokat unatkoztak a Honda és JAS Motorsport szakemberei a WTCC-ben. A tél folyamatos teszteléssel, és reménykedő bizonytalanságban telt. Aztán jött Monza, és a keserű felismerés: messze van még a Chevy.
Az első kétségbeesés után azonban szorgalmas munka és intenzív fejlesztés vette kezdetét Japánban és Olaszországban is, aminek négy győzelem, további 15 dobogós helyezés, és a gyártók világbajnoki elsősége lett az eredménye.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21
Az év második felében elért sikerekhez azonban göröngyös út vezetett.
"A monzai szezonnyitó után komolyan tartottunk attól, hogy egyetlen futamot sem tudunk majd nyerni. Most már elmondhatom, Monzában pánik lett úrrá a csapaton. Hátrányban voltunk az egyenesekben, és az ellenfelek a kanyarokban is simán megelőztek minket. Fogalmunk sem volt, mi is történik pontosan, és nagyon aggódtunk a jövő miatt" - mesélte Daisuke Horiuchi, a Honda projektvezetője és motormágusa.
"Ám akkor azt mondtam magamnak: jobbak vagyunk ennél! Csak egyelőre nem sikerült kihozni az autóban rejlő lehetőségeket."
A felismerést pedig lázas munka követte. Éjt nappallá téve bújták a monzai adatokat, hogy megtalálják a lehetséges fejlesztési pontokat.
"Először átterveztük légbeömlő rendszert, hogy elérjük a motor maximális teljesítőképességét. Ezt követte a kipufogó rendszer teljes átszabása. A gyors változtatásoknak köszönhetően a második és a harmadik fordulóban már gyorsabbak voltunk, és ez életet lehelt a csapatba."
Ám ekkor jött az újabb probléma. Gabriele Tarquini csúnyán összetörte az autót a Hungaroringen, és Tiago Monteiro Hondája is megsérült, így a tervezett magyarországi teszt helyett ismét a tűzoltás került előtérbe.
"A hungaroringi baleset után nem foglalkozhattunk azzal, hogy tovább fejlesszük az autót, hanem a kialakult helyzetet kellett kezelni. Emiatt kicsit megállt a fejlődésünk."
"Portugáliában pedig a turbóval akadt gondunk, mivel túl agresszív hangolást alkalmaztunk. Hosszabb távon ebből is profitált a csapat, ám Portugália lett az egyetlen olyan hétvége, amikor nem sikerült dobogóra állnunk. Nagyon sajnáltam Monteirot, hiszen a hazai versenyéről volt szó."
Az év második felében a tengerentúli futamok miatt már nem volt lehetőség komolyabb fejlesztésekre, ám Horiuchi szerint a csapat minden téren előre lépett, a szerelők és a mérnökök megnyugodtak, és pontosabban tudták végezni munkájukat.
"Négy futamon győztünk, és 12-ből 11 hétvégén dobogóra álltunk. Összességében elégedett vagyok az első teljes szezon eredményeivel" - zárta Horiuchi.
Ha már a statisztikáknál tartunk: Michelisz Norbi egy futamgyőzelmet vállalt a négyből, ám a 15 dobogós hely majdnem félét (hetet) a magyar pilóta szállította a Hondának.
Fotó: WTCC Media
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05