Nem akarom megbántani a Honda WTCC-s sajtóanyagait készítő urat, főleg mivel kifejezetten kedvelem, de általában kevés hasznos információhoz jut az ember a japán márka kiadványaiból. Az interjúk a legtöbb esetben arra szorítkoznak, hogy a pilóták megpróbálják elmagyarázni, miért van ok az örömre a gyengébb teljesítmény ellenére is.
Ez valahol persze érthető, a nehézségeket nem akarják negatív kommunikációval tetézni, de egy-két bennfentesebb, vagy annak látszó információ-morzsát azért elhullajthatnának néha. Most végre sikerült, pontosabban belekerült egy olyan mondat, ami némi bizakodással tölthet el bennünket. Íme:
"Az év első fele mindenki számára rendkívül zsúfolt volt a WTCC-ben. Bár ez a pálya most nem kedvez nekünk, de azon dolgozunk, hogy tovább javítsuk a Civic működését. Az Európán kívül szezon kezdete előtt egy intenzív tesztprogram vár ránk, amely során rengeteg új fejlesztés fogunk kipróbálni" - mondta Alessandro Mariani, a JAS Motorsport ügyvezetője.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
21 ÓRÁJA
A termasi WTCC futamig bő egy hónap áll a csapatok rendelkezésére, ám mivel az autókat Spa után konténerbe teszik, csak azok tudnak majd dolgozni, akik rendelkeznek tesztautóval. Gabriele Tarquini alatt a Hondáé összetört Marrakeshben, ám a hírek szerint a JAS azóta épített egy másikat.
A 2014-es szabályok szerint július elseje az első olyan időpont, amikor új alkatrészek homologizáltathatók az autókhoz, ám amiket most papíroznak le, azokat már hetekkel ezelőtt véglegesíteni kellett. A nyári szünetben kipróbálandó fejlesztéseknél tehát két helyzet állhat elő. Egy, ha olyan alkatrészről beszélünk, amihez nem kell homologizáció, azok egyből mehetnek be az autóba. Kettő, ha szükség van a procedúrára, akkor csak októberben lehet őket bevetni. Kivéve, ha a WTCC ilyen-olyan engedményekkel megoldja okosban.
Homologizációt nem igénylő fejlesztések már eddig is történtek a Hondán.
"Egy új turbó mappingot használunk Spa-ban, hogy maximalizálni tudjuk a a turbóhatást" - mondta Daisuke Horiuchi, a Honda projektvezetője.
A spai első futam 12:30-kor rajtol, és az Eurosport élőben közvetíti.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48