Honda_Usa_muvesz.

Fotó: Eurosport

A Honda háza táján elsősorban az ünneplésről szólt a sonomai hétvége, egy győzelmet és két további dobogós helyet sikerült szerezniük, ráadásul matematikailag is bebiztosították a gyártók világbajnoki címét.
Ez utóbbinak mondjuk még akkora jelentősége sincs, mint a Chevrolet elmúlt két elsőségének (akkor ugyanis a BMW és a SEAT is nevezett), ám a japánokat ez a legkevésbé sem érdekli, marketing szempontból így is jól hangzik, hogy első évében világbajnok lett a Civic. Jövőre viszont - a Citroen érkezésével - már sokkal nehezebb lesz a dolguk.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Yvan Muller és Sebastien Loeb már két komolyabb teszten is részt vett az új C-Elysée-vel, míg a Honda egyelőre a szélcsatornás tesztek fázisában tart a Civic-kel.
"Jelen pillanatban tényleg előnyben vannak, hiszen nekik van autójuk, nekünk pedig még nincs. Az időbeosztás szempontjából is rosszabbul állunk, először ugyanis be kell fejeznünk az idei szezont, és csak utána tudunk érdemben nekilátni az új autó fejlesztésének. Egy kisebb üldözőverseny lesz ebből" - mondta a Honda Europe Motorsport menedzsere, William de Braekeleer a TouringCarTimes-nak.
"Később láttunk hozzá az új autó építéséhez, mint a Citroen, ezért a jövő év elején nekik valószínűleg fejlettebb technikájuk lesz."
De Braekeleer szerint azonban nincs ok nagy aggodalomra, hiszen a szabályok késői bevezetése miatt jövőre az év közbeni fejlesztés és homologizáció is szabadabb lesz. Idén hiába derült ki már Monzában, hogy a Civic motorja gyengébb mint a Chevyé, a kötöttségek miatt érdemi fejlesztésre nem volt lehetősége a Hondának. Ez jövőre változik.
"Lehetőségünk lesz változtatni az autón, és új alkatrészeket homologizáltatni a szezon közben is, ami azt jelenti, hogy képesek lehetünk viszonylag gyorsan ledolgozni az év eleji esetleges lemaradást."
A jövő évi pilótafelállásról még nem beszélnek, ám azt De Braekeleer is megerősítette, hogy négy új autót akarnak indítani. Ebből kettő lesz gyári, a másik kettőt pedig privát csapatok kapják meg. Az egyiket tuti a Zengő Motorsport, de a második is a magyarokhoz kerülhet, ha sikerül összerakni a költségvetést. Információink szerint Tiago Monteirohoz hasonlóan Gabriele Tarquini is egy éves szerződést írt alá tavaly, de mindketten rendelkeznek opciós joggal. Az olasz helyzete szerintünk biztos, és egy sikeres szezonzárással Monteiro is maradhat.
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33