A Ladához hasonlóan a Honda sem töltötte tétlenül a Spa és Termas között lévő több mint egy hónapos szünetet, a japán-olasz alakulat négy napon keresztül tesztelt Valenciában, ahol futómű és kormánymű fejlesztéseket próbálgattak, valamint tovább finomították a motorhangolást.
A munka nem zárult eredmény nélkül, a gyári alakulat mégis felemás érzésekkel búcsúzhatott Argentínától, az eredmények ugyanis nem tükrözték teljes egészében a várt előrelépést.
Termasban ismét előállt a tavaly már sokat látott helyzet, Michelisz Norbi és a privát Zengő Motorsport volt a Honda húzóereje, aminek mi magyarok nagyon örültünk, a vaskos eurómilliókat költő gyári csapat viszont nyilvánvalóan kevésbé.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Az első futamon Norbi második lett, Tiago Monteirot pedig ötödikként intették le. Pedig a portugál Micheliszhez hasonlóan nagyot rajtolt, a harmadik sorból a harmadik helyre ugrott előre. Utána viszont izmozott egyet Yvan Mullerrel és Sebastien Loebbel, aminek visszaesés és gátlótörés lett a vége. Gabriele Tarquini és Mehdi Bennani a nyolcadik illetve a kilencedik helyen futott be.
A második versenyen a marokkói a harmadik, az olasz pedig a negyedik helyről indulhatott, és Bennani elég sokáig tartotta a gyári pilótákat. Az ötödik körben aztán hibázott, ám a Tarquini - Monteiro kettős tőle megszabadulva sem tudta üldözőbe venni az élen remeklő Rob Huffot. Végül aztán hátulról érkezett José Maria Lopez, és "mindenkit kizavart az erdőből", hogy aztán Yvan Muller kései előzésével a dobogóról is lemaradjanak a hondások.

Michelisz_termas

Fotó: Eurosport

Tarquini negyedik, Montiero ötödik, Bennani pedig nyolcadik lett. Michelisz a rajt után pofozkodott egyet a darálóban, majd csöndes versenyt futva a rajtpozíciójával megegyező hetedik helyen intették le.
"Boldog ember vagyok! Nagyon örülök az eredménynek. Az első futamon a rajtnál fogtam néhány helyezést, és végig nyugodtan autózhattam a második helyen. Muller csak az utolsó körökben zárkózott fel rám, de volt annyi előnyöm, hogy megtarthassam a pozícióm. Idén eddig ez a legjobb eredményem, és fontos bajnoki pontokat szereztem. A második futamon nem sikerült olyan jól a rajt, és miután két versenyzővel is összementem, beálltam a hetedik helyre. Megint szereztem néhány pontot, és az autó készen áll a következő versenyre"
- értékelt Norbi.
Tiago Monteiro két ötödik helyének köszönhetően megőrizte a negyedik pozíciót az összetettben, sőt, öt ponttal növelte az előnyét Tarquinivel szemben.
"Sok értékes pontot szereztem, és ez volt a célom a forduló előtt. A csapat óriási munkát végzett, és ismét közeledtünk a Citroenhez, bár továbbra is elérhetetlenek számunkra. A második futamon élveztem a meccset Gabrielével, de nem akartam túlzott kockázatot vállalni egy előzési kísérlettel. Továbbra is negyedik vagyok a bajnokságban, úgyhogy a hátralévő versenyeken is vastag pontszerzésekre készülök"
- mondta a portugál.

TARQUINI_termas

Fotó: Eurosport

Tarquini már kevésbé lehet boldog, az olasz veterán csak ötödik az összetettben; utoljára 2012-ben, a privát SEAT-tal állt tartósan ennyire "hátul" a bajnokságban.
"Az autó rendben volt, és mindenképpen fejlődött, az viszont meglepett, hogy Lopez és Muller milyen könnyen megelőzött. Tovább kell folytatnunk a munkát a következő verseny előtt"
- tette hozzá Tarquini.
A munka pedig folytatódni fog, a következő, pekingi versenyig hátralévő két hónapban a Honda újabb tesztet/teszteket tervez a Civic fejlesztésére. Mindez kiváló hír, hiszen amit idén nem is tudnak bevetni, az jövőre mindenképpen gyorsíthat a Hondán.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21