Holland_ford_arc

Fotó: Eurosport

A salzburgi időmérőn történtek olyan hullámokat keltettek, amelyek az Atlanti óceánon keresztül az Egyesült Államokba is eljutottak. A Jalopnik névre hallgató blog egy írója bejegyzésében "úgynevezett autóversenyzőknek" titulálta a WTCC mezőnyét, a kiszabott büntetések helyett pedig inkább a visszavonta volna a komplett társaság versenyengedélyét.
Az írás egy korábbi (és jövőbeli) WTCC versenyzőnél, a vb eddigi egyetlen amerikai pilótájánál picit kiverte a biztosítékot, és mivel néhanapján ő is firkálgat a Jalopnikra, nem késett a válasz. Íme:
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
3 ÓRA
A nevetségesen lassan haladó túraautó versenyzők védelmében
Ritkán szólok hozzá más Jalop-írók műveihez, Isten látja a lelkem, én sem szeretném, ha mások ezt tennék az enyéimmel. De Michael, te megsértetted a versenyzőtársaimat. Ezért azt követelem, hogy találkozzunk a becsület mezején (a Sonoma Raceway megteszi), mivel olyan cikket írtál, amely anélkül hív bennünket "úgynevezett autóversenyzőknek", és szeretné bevonni a licenszünket, hogy elmagyarázná, pontosan mi és miért történt.
Az "úgynevezett versenyzők" mezőnyben, amelyről beszélsz van két korábbi forma-1-es pilóta, két GT világbajnok, két többszörös jégrali bajnok és néhány Le Mans és Daytona győztes (vagy inkább kategória győztes) is. És ha ez nem lenne elég, a világ egyik legjobb vezetőjének tartott Sebastien Loeb is elég erősnek tartja a bajnokságot, hogy jövőre itt versenyezzen.
És akkor jöjjenek a tények, amelyek az említett helyzetet előidézték:
A Salzburgring ugyan csodálatos pálya, de egyike azoknak, ahol elképesztően fontos a légellenállás csökkentése. Ilyen még Monza, Marrakesh, Sanghaj és Oroszország. Ha nem találsz magadnak szélárnyékot, nem tudsz erős kört futni, akármennyire jó vagy.

Michelisz_Aut_honda1

Fotó: Eurosport

Ebben a bajnokságban nem ritkán 1.5 másodperc választja el az első 15-öt, úgyhogy senki nem engedheti meg magának, hogy elveszítsen öt tizedet a szélárnyék hiánya miatt.
A Salzburgring emellett még egy dologról híres, és ez tavaly a második futamon mindenki megtapasztalhatta. A nagy kanyarsebesség miatt igen komoly megterhelés éri a bal első gumikat. Minél több gyors kört mész egy szettel, annál nagyobb az esélye, hogy később defektet kapsz.
Ezek a tényezők együtt vezettek oda, hogy bohózattá vált az időmérő. Mi értelme lenne felvezető emberként gyors kört menned, hogy biztosan te leszel a leglassabb, és csak még jobban elhasználod az adott szettet, növelve a defekt esélyét a futamon? A helyzet engem kicsit a Forma-1 jelenlegi állapotára emlékeztet, ahol a versenyzők szintén nem maximumon mennek, hogy óvják a gumikat. Érdekes, de őket senki nem kritizálja ezért.
"Úgynevezett versenyzőként" az a dolgunk, hogy a szabályok adta keretek között nyerjünk. Ha azzal tudod magad a legjobb helyzetbe hozni, hogy lassan mész, akkor azt fogod tenni. Mi sem vagyunk oda ezért, de így írták meg a szabályokat.
Sajnos az autósportban manapság koránt sem mindig a leggyorsabb versenyző szelheti át először a célvonalat.
Találkozunk Sonomában!
Fotó: WTCC Media
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00