Tavaly nyáron lehetett először hallani a tervekről, ma pedig hivatalosság vált, hogy hamarosan a Toyotának is lesz TCR-versenyautója.

Ahogy arról akkor mi is írtunk, a márka versenyprogramjáért felelős Toyota Gazoo Racing az argentin leányvállalatra bízta az autó fejlesztését. Ők felelnek a fejlesztésért, a homologizációért, a gyártásért és az eladásokért is.
Dátum vagy pontos időpont még nincs, azt viszont elárulták, hogy csatlakozva a legfrissebb trendhez, a Corolla szedán változatából készül majd a versenyautó, és a mérnöki munka már el is kezdődött a Toyota Gazoo Racing Argentina bázisán.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
16 ÓRA
Az Eurosport Hungary az utóbbi két hónapban többször is felvette a kapcsolatot az argentin leányvállalattal, akiktől azt a tájékoztatást kaptuk, a koronavírus járvány miatti logisztikai nehézségek következtében csúszott ennyit a program bejelentése.
A mai sajtóközlemény többször is hangsúlyozza, hogy a teljes projektért a Toyota Gazoo Racing Argentina felel, ami nemzetközi elismerést hozhat a lokális szinten több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező csapatnak.
Sőt, a sajtóközlemény azt is kiemeli, hogy miután a WSC jóváhagyja az autóvégleges változatát, a Toyota Corolla TCR az összes TCR-bajnokságban indulhat, „beleértve a WTCR TúraautóVilágkupát”.
Első olvasatra tehát nem úgy tűnik, mintha kizárólag a dél-amerikai piacra fejlesztenék az autót, sokkal inkább az az ember érzése, hogy egy komoly nemzetközi programot terveznek.
„Büszkék vagyunk arra, hogy engedélyt kaptunk a központtól, és ránk bízták a Toyota TCR-versenyautójának homologizálását, fejlesztését, gyártását és értékesítését.Ez jól mutatja a Toyota Motor Corporation belénk és a motorsport-programunka vetett bizalmát. Számunkra ez két okból is nagy öröm. Egyrészt, mert a mi csapatunk lesz a felelős a Toyota küszöbön lévőglobális TCR-bemutatkozásáért, és azért is, mert ez a projekt lehetőséget ad arra, hogy az argentin motorsport-ipart népszerűsítsük a világban" – mondta Daniel Herrero, a Toyota Argentina elnöke, és a Toyota Gazoo Racing Latin America vezetője.
A TCR jogait birtokló WSC vezetője, Marcello Lotti kiemelte, nagy dolog, hogy hat évvel a géposztály elindítása után még mindig érkeznek új gyártók, és ő is hangsúlyozta, mennyire jelentős, hogy a teljes folyamatot az argentin központra bízták.
A WTCR-ben most is erős az argentin jelenlét, és amennyiben a Toyota úgy döntene, támogatott programot indít a Világkupán, újabb tehetségek számára nyílna meg az út a nemzetközi csatatérre.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00