Lada_thompson_hun

Fotó: Eurosport

Tegnap és ma elég sok időt töltöttem a Hungaroringen, beszélgettem, akivel tudtam, és mint általában, ezúttal is a ladások voltak a legközlékenyebbek. Talán nem is véletlen, hiszen nekik nincs takargatni valójuk, rengeteg munka van még az autón.
Beszéltem Max Maximenko csapatmenedzserrel és Victor Shapovalov csapatfőnökkel is sok-sok érdekes témáról. Sajnos a Ladáról viszonylag keveset, hiszen nagyon nehéz helyzetben vannak. Victor elmondta, egy-két kisebb fejlesztést hoztak Magyarországra, amelyek az autó szabadon változtatható részeit érintik (nem kell hozzá homologizáció), ám ez még biztosan nem hoz majd csodát.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
A Lada csapatfőnökén látszott, sokat látott túraautósként pontosan tudja, innen nagyon kemény munkával lehet csak felállni idén, és nem holnap lesz az orosz márka feltámadása. Meg van győződve róla, hogy a szezon során csökkenni fognak a különbségek a márkák között, ám azt még nem tudni, milyen mértékben.
Azt is hozzátette, hogy bár csalódást keltő a jelenlegi helyzet, nem adják fel, és küzdenek a rendelkezésükre álló eszközökkel.
Amikor a Citroenre terelődött a szó, legtöbbször csak megvonta a vállát, mosolygott, de messziről látszott rajta, valami hasonlót gondol a helyzetről, mint amit szinte mindenki más. Beszélgettünk arról is, hogy a bajnokságnak sem tesz jót hosszú távon egy márka ilyen jelentő fölénye.
Erre reagálva elmondta, szerinte az a legnagyobb probléma, hogy nincs még egy olyan márka, amely annyi pénzt akarna költeni a WTCC-re, mint a Citroen. A franciák egy teljesen új szintet hoztak be a túraautó világbajnokságra, amivel nem nagyon lehet mit kezdeni. Hozzátette, ha ők odaállnánk a Lada elé, és közölnék, annyit kérnek, amennyit a Citroen költ, az orosz gyár valószínűleg azt mondaná: annyiért nem érdekli őket a WTCC.
Max is érdekes információkkal szolgált. Kicsit jobban beleláttam például a Lada Sport Lukoil felépítésébe. Mint megtudtam, a pénz jelentős része a Ladától jön, ám a Lukoil is szerepet vállal a költségvetésben. A pályán zajló munkáért és az autó építéséért Victor Shapovalov csapata felel, amely korábban Russian Bears néven futott.
Beszéltünk a pénzről is, és Max megdöbbentően alacsony összeget mondott: a Lada négymillió eurót költ a WTCC-ben...
Szóba került az új autó, a Vesta is, ám Max még nem látta az utcai prototípust, viszont azt mondta, kb. olyan méretű lesz, mint a Chevrolet Cruze, tehát jobb alapot szolgáltat majd, mint a Granta.
Végül: nem kizárt, hogy a jövőben az ORECA a motor mellett nagyobb szerepet kap az kasztni építésében is. Már tervben van egy találkozó Hugues de Chaunac és Victor Shapovalov között a jövőbeni együttműködésről.
Fotó: WTCC Blog
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30