A Hyundai „agyának tartott szöuli Namyang-kutatóközpont, melyben mintegy 12 ezer szakember dolgozik, a hírek szerint hatalmas változásokon ment és megy keresztül.

A BusinessKorea és a Korea Economy Daily cikkei szerint a benzinmotorok fejlesztését teljes egészében leállítják, és az 1983-ban létrehozott központ innentől majdnem kizárólag az elektromos innováción dolgozik majd; mindössze néhány mérnök marad a jelenlegi benzines erőforrások finomítására.
A beszámolók szerint az eddig a benzinmotorokon dolgozó fejlesztők a jövőben átkerülnek az elektromos részleg alá, a Hyundai ugyanis szeretné a teljes emberállományt megtartani. Közben a Namyang-központ is jelentős átalakításokon esett át, hogy lehetővé tegye az elektromos technológia fejlesztését és tesztelését.
WTCR
Michelisz Norbi szerint lehet ütközés az F1-finálén, de nem szándékosan
11/12/2021 15:25
Külön mérnökcsapat dolgozik majd a nagy teljesítményű elektromos hajtásláncok kialakításán, melynek tagjai azok közül kerülnek ki, akik eddig a sportos benzinmotorokért feleltek. Ezzel párhuzamosan a Hyundai saját akkumulátor-fejlesztő egységet is létrehoz.
Számunkra a legfontosabb kérdés, hogy ez az átalakítás miként érintheti a Hyundai motorsport-programjait? A koreai márka nemrég elkötelezte magát a hibrid hajtású új Rally1 kategória mellett, de jelen van az elektromos ETCR-ben és a benzines TCR-ben is.
A határozott lépés nyilván utóbbira, és leginkább a WTCR-ben való szerepvállalásra lehet hatással. Felmerül a kérdés, változhat-e a Túraautó Világkupában futó csapatok támogatására szánt keret? Maradnak-e Hyundai gyári pilóták a WTCR-ben?

Idén négy gyári támogatott pilótát, köztük Michelisz Norbit indította a Hyundai a WTCR-ben.

Fotó: FIA WTCR

Az ünnepek miatt hivatalos válasszal egyelőre nem szolgálhatunk, már csak azért sem, mert a Hyundai még magáról az átalakításról sem nyilatkozott, a két koreai lap iparági forrásokra, és egy, az alkalmazottaknak kiküldött email-re hivatkozik.
Ám a belső égésű motorok fejlesztésének leállítása még messze nem jelenti azt, hogy holnaptól ne ezek az autók jelentenék a Hyundai bevételének számottevő részét, tehát a benzines autók marketingjére még hosszú éveken keresztül szükség lesz.
Felmérésektől függően 2030 – 2040 környékére teszik azt az időszakot, amikor az eladott elektromos autók száma meghaladhatja a benzinesekét, úgyhogy meglátásunk szerint a következő években még nem kell attól tartani, hogy a Hyundai beszüntetné a benzines verseny projekteket.
WTCR
Michelisz Norbi a középmezőnyben zárt, mégis ő volt az egyik leggyorsabb
09/12/2021 13:52
Sochi
Michelisz Norbi karcos idényzáróra számít Szocsiban
24/11/2021 17:54