Muller_tarquini_pr

Fotó: Eurosport

Néhány napja az elsők között számoltunk be arról, hogy az FIA közzétette a hungaroringi WTCC hétvégére érvényes pluszsúly táblázatot, amely szerint a Citroen kénytelen megtartani az eddig cipelt +60 kilót, míg az összes többi márka gyári minimumsúlyon, azaz 1100 kilón futhat.
A gyakorlatban mindez annyit jelent, hogy a C-Elysée-k 60 kilóval nehezebbek lesznek, mint a Hondák, a Ladák és a Chevrolet-k. Francois Ribeiro az Autosport magazinnak nyilatkozva elmondta, szerinte mennyit hozhat a konyhára a riválisoknak ez a különbség.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"A Citroen a magyarországi hétvégétől kezdve komoly pluszsúlyt fog cipelni. A +60 kg nagyjából hat tizedmásodpercet jelent majd körönként" - mondta az Eurosport Events motorsport menedzsere.
Ribeiro szerint a Citroen és a többiek között nem azért van ekkora különbség, mert a franciák sokkal többet költenek, hanem mert jóval korábban elkezdtek tesztelni az TC1-es autóval.
"Biztos vagyok benne, hogy ha megkérdeznénk a hondásokat, mit szerettek volna jobban: több pénzt vagy több időt, akkor az időt választották volna."
"A WTCC most kicsit olyan helyzetben van, mint a Forma-1 a Mercedesszel, vagy a WRC a Volkswagennel. A 60 kilós pluszsúlyon túl viszont semmit sem tehetünk, ez nem egy olyan bajnokság, mint az Endurance VB, amely nagyon mélyreható teljesítmény kiegyenlítési szabályokat alkalmaz."
A WTCC első embere szerint a szezon során egyre csökken majd a különbség a Citroen és a többi márka között, sőt már a paul ricardi hétvégén is látott biztató jeleket.
"A Honda már Marrakesh és a Paul Ricard között is sokat javult. Nem tudom, pontosan mit találtak, növelték-e a fordulatszámot, vagy nagyobb a nyomaték, esetleg a teljesítmény, de az egyértelműen látszott, hogy jobban tudtak védekezni az egyenesekben, mint Marokkóban."
A francia sportvezető egy fél mondattal utalt arra, amit korábban is sejtettem már, az Eurosport Events komolyan támogatta az RML Chevrolet projektet, hiszen nagy szükségük volt arra, hogy ne 10 TC1-es autóval rajtoljon a bajnokság.
Ribeiro beszélt a tervezés alatt álló új TC2-es kategóriáról is, amelyről nemzetközi szinten is az elsők között számoltunk be Valencia után. Elmondta, információi szerint a német szövetség kész átvenni egy ilyen szabálykönyvet, és a franciák részéről is van hajlandóság. Az Eurosport Events pedig az ETCC-ben vezethetné be az új TC2-es kategóriát, amelynek összköltségét évi 300 ezer euró környékén szeretnék limitálni.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21