Lada_monza_thompson

Fotó: Eurosport

Viktor Sapovalov az Autosport magazinnak hivatalosan is elismerte, hogy a Lada jövőre növelni szeretné gyári autói számát a WTCC-ben, és egy háromautós programmal készül 2014-re. Az új technika fejlesztése már folyamatban van, és valamikor a jövő év elején gurulhat először pályára az 2014-es Granta.
A Lada idén két autóval és a James Thompson - Alekszej Dudukalo párossal vágott neki a szezonnak, ám a monzai szerencsétlen baleset után Mihail Kozlovszkij váltotta az utóbbit. Jövőre azonban egy harmadik pilóta is csatlakozhat hozzájuk, legalábbis ez a terv.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
EGY ÓRA
"Minimum két autónk lesz, de jelenleg olyan megoldásokon dolgozunk, hogy egy harmadikat is indíthassunk" - idézi Sapovalovot az Autosport.
"Komoly kihívást jelent, hogy a jövő évre egy teljesen új autót kell építenünk, de rengeteg tapasztalatot hasznosíthatunk az idei szezonból, úgyhogy megoldható a dolog."
Sapovalov szerint jól halad az új Granta fejlesztése, és valamikor a jövő év elején tesztelhetik először pályán a gépet.

Lada_test_14_4

Fotó: Eurosport

"Sok 2014-es elgondolást teszteltünk már a mostani autón, de a vadonatúj technika csak valamikor február környékén gurul pályára. Minden párhuzamosan fut, a tervezés, a szélcsatornás tesztelés és az építés is folyamatban van."
A csapatfőnök szíve szerint jövőre is megtartaná a Thompson - Kozlovszkij párost, ám utóbbi sorsa a Lukoilon is múlik.
"James biztosan marad, Mihail viszont a Lukoiltól függ. Remélem őt is megtarthatjuk, hiszen a megszerzett tapasztalatnak köszönhetően a második éve már sokkal jobb lehet."
"A WTCC egy kemény bajnokság, a fiatal versenyzőknek körülbelül három évre van szükségük, hogy igazán felvegyék a tempót" - zárta Sapovalov.
Ami a harmadik autót illeti, a pilótával kapcsolatban maximum találgathatunk, a csapatfőnök ugyanis nem beszélt róla. Véleményem szerint viszont egy Thompsonhoz hasonló kaliberű külföldi versenyzőt kéne szerződtetniük, aki jelentősen felgyorsíthatná az évközi fejlesztést és az ideális beállítások megtalálását. Ilyenből pedig van bőven a piacon: Huff, Menu, Rydell, Giovanardi... és még meg sem erőltettem magam.
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00