Magyar csapatok csataterévé válhat idén a szépen fejlődő TCR Eastern Europe bajnokság, miután Michelisz Norbi alakulata mellett egy másik hazai társaság is erősen érdeklődik a regionális bajnokság iránt. 


Fontos leszögezni, egyelőre lehetőségről beszélünk, hiszen még a M1RA sem döntött a 2021-es tervekről, annyit viszont Bári Dávid már elárult nekünk, hogy a TCR Eastern Europe egy erős opció a csapat számára, hiszen a bajnokság folyamatosan fejlődik, és egyre vonzóbb alternatívát jelent a nehéz gazdasági környezetben. 
Ha M1RA végül tényleg indít autót a TCR EEU-ban, könnyen lehet, hogy egy másik magyar alakulattal is farkasszemet kell néznie, hiszen ez a bajnokság szerepel a több nemzetközi versenyt is megjárt Unicorse tervei között. 
WTCR
Yvan Muller: ha brutális BoP-t kapsz, arra csak ez a megoldás
4 ÓRÁJA
Az Alfa Romeo márkának örök hűséget fogadó Borbandi Zsolt csapata az elmúlt években szoros kapcsolatot alakított ki az olaszok TCR-autóját gyártó Romeo Ferraris céggel. Olyan szorosat, ami a benzines projekt mellett már az elektromos hajtású Giuliára is kiterjed.
"A Mario Ferraris-szal történt egyeztetések után az olaszok rábólintottak a gyártói szintű hátterünkre, ami azt jelent, hogy mindent megkaphatunk tőlük, amire csak szükségünk van. Egyelőre még mindig az első generációs RF verziójú Giulietta van nálunk, de ha az ügyfél úgy kívánja, egyetlen szó, és már hozhatjuk is Olaszországból a Veloce autót"
- mondta Borbandi Zsolti az Eurosport Hungary-nek. 
Az Unicorse csapatvezetője elmondta, a két modell között sem motorikusan, sem hajtásban, sem futóműben nincs különbség, egyedül az aero-csomag és az ülés pozíció más. 

unicorse-alfa-box.jpg

Fotó: Eurosport

A Romeo Ferraris által épített Alfa Romeo tavaly a Túraautó Világbajnokságon is nagyot ment, Jean-Karl Vernay-vel megszerezték az összetett harmadik helyet és megnyerték a WTCR Trophy-t, a privát versenyzők különértékelését. A márkát kívülről-belülről ismerő csapatvezető szerint ez a teljesítmény eddig is benne volt az autóban, de most sikerült is kihozni. 
"Kevin Ceccon is nagyon jó volt, de ő egy fiatal pilóta, aki minden versenyen tanult. A pályafutása nagy részét formaautóban töltötte, és még sok mindent meg kellett tapasztalnia a túraautózásban. Vele szemben Vernay egy rutinos túraautós, aki korábban nyert TCR Internationalt. Nagyon kellett egy ilyen pilóta a csapatnak."
"Az autó versenyképességét az is jól mutatja, hogy idén további két Giuliettát rendeltek az ausztrál bajnokságba, és gyártanak egyet az IMSA-sorozatba is, Amerikába."
Az autót tehát adott, akárcsak a háttér, versenyzővel viszont még nem állapodtak meg. 
"Egyelőre ott tartunk, hogy keressük azt a pilótát, akivel sikeresen együtt tudunk dolgozni 2021-ben. Több érdeklődő is van, de még senkivel nem csaptunk egymás tenyerébe. Idén a szokottnál valamivel később indul az autósportos szezon, de február közepéig jó lenne megkötni a megállapodást. Főleg, ha az ügyfél a Veloce-vel akar menni, hiszen akkor ezt el kell hozni Olaszországból, szét kell szedni és újra összerakni. Ez idő."

unicorse-alfa-box-hatulrol.jpg

Fotó: Eurosport

Az Unicorse vezetője figyelemmel kíséri a magyar autósportos fiatalok mozgását, és mint elmondta, bárkinek a kérdésére szívesen válaszol, ha szeretne kicsit jobban eligazodni a túraautózás világában. A gokartosokon pedig különösen rajtja tartja a szemét. 
"Ahhoz, hogy valaki a gyorsaságiban jó legyen, pályán kell minél többet mennie, mert ott lehet ezt rendesen megtanulni. Ezért is figyeljük fél szemmel a gokartosokat, mert ott vannak olyan gyerekek, akiknek nagyon tudatosan építik fel a pályafutását."
Az Unicorse már tavaly is a TCR Eastern Europe-ban akart indulni, de a járvány végül elfújta a terveiket. Most újra ez a cél, mert az egyre szűkülő benzines piacon látnak fantáziát az ilyen regionális bajnokságokban. 
"Már korábbról is nagyon jó kapcsolatunk van a TCR Eastern Europe-ot irányító Jozef Krenekkel, és az egész bajnokság koncepciója kedvező. Jó pályák vannak a naptárban, ráadásul mindegyik egy 500 km sugarú körön belül. Hosszabb távon én az ilyen bajnokságokban látom a jövőt."
"Krenek úr egy végtelenül korrekt ember. Emlékszem, pár éve a szezon elején tönkrement a motorunk. Odajött hozzánk, és azt mondta, vett az unokájának egy TCR Audit, de még nem használhatja. Ha csak ezen múlik, hogy folytatni tudjuk, akkor menjünk azzal az autóval. Ilyen emberekkel mindig jó együtt dolgozni."
A TCR Eastern Europe április közepén rajtol a Hungaroringen, majd a Red Bull Ring, Poznan, Rijeka és Szlovákiaring után szeptember elején Brnóban ér véget. 
Sochi
Újabb hírek a kórházba került Tiago Monteiro állapotáról
TEGNAP 14:01
Sochi
Yvan Muller: Azcona megértő volt, mert vele is történt már hasonló
01/12/2021 14:39