Az All-Ink.com Münnich Motorsport versenyzője matematikailag még megnyerheti idén a WTCR-t, de már 37 pont a hátránya Yann Ehrlacher-vel szemben, miközben az idényzárón tokkal-vonóval 60-at lehet gyűjteni.

Guerrieri, aki 2018 óta minden évben a végsőkig harcban volt a bajnoki címért, új látja, a Cyan Racing Lynk & Co elsősorban a kiegyensúlyozottsággal kerekedett föléjük, és azzal, hogy okosabban alkalmazkodtak a súlykompenzációs rendszerhez.
„Ügyesebben játszottak a kompenzációs súlyokkal. Ők nagyobb távlatokban tudtak gondolkodni, miközben nekünk többször kellett mindent kiadni magunkból a szezon elejétől kezdve” – mondta az argentin a TouringCarTimes-nak.
WTCR
Ez minden bizonnyal az egyik legcukibb WTCR-videó
16/11/2021 09:39
A tavalyi szezon óta kizárólag az időmérős teljesítményt veszik alapul a kompenzációs súlyok (a WTCR saját teljesítmény kiegyenlítő rendszere, ami nem összekeverendő a BoP-vel) kiszámításakor, a promóter ugyanis ezzel akarta elejét venni, hogy a kevesebb ballaszt reményében a pilóták visszafogják magukat a futamokon.
A változtatás viszont nem vetett véget a taktikázásnak, és az elmúlt évek tapasztalatainak megfelelőn ebben idén is a Cyan Racing volt a legjobb. A svédek, akik az utóbbi néhány szezonban elég sok embert gyűjtöttek össze a WTCC egykori világverő csapatából, az RML-ből, megint tökélyre fejlesztették a részletekben rejlő lehetőségek kihasználását.
Az időmérők közvetítése alatt többször is hallani lehetett a rádión, hogy még a Q2-ben, sőt a Q3-ban is megadták, milyen köridőt várnak a versenyzőtől. Mi az az eredmény, amivel jó esélyeik lesznek a futamokon, de nem érdemelnek ki vele drasztikus mennyiségű kompenzációs súlyt.
Az átlagidős táblázatokat böngészve jól látszik, mennyire zseniális munkát végeztek a kékek mérnökei (köztük az a Duncan Laycock, aki anno még Michelisz Norbival is dolgozott a Hondánál), hiszen Adriáig a lemaradásuk minden hétvégén 4 és 5 tized közé esik. Mindegyiken!

A Cyan Racing Lynk & Co a WTCR egyik legprofibb csapatává vált az elmúlt években.

Fotó: FIA WTCR

Hogy ez kinek mennyire tetszik, azon el lehet vitatkozni, azon viszont nem, hogy a szabályok adta kereteket a Cyan Racing használta ki a legjobban, és ez ugyanúgy az autósport fontos része, mint a gyorsaság, amióta világ a világ.
Persze a Hondánál sem ütődött emberek nyomkodják a laptopokat, ám ők elég hamar kényszerpályára kerültek.
„Már az első versenyen problémáink támadtak, hiszen a harmadik rajtkockában állva lefulladt az autóm, aztán pedig egy másik versenyen (Estoril) is gond volt a rajprocedúrával. Mindig megpróbálok pozitív maradni, de ott elég sok pontot veszítettem, amivel most egy szinten lehetnénk velük. És persze tudtuk, hogy a jó időmérők sok súlyt eredményeznek majd – miközben pontokat nem szereztünk belőlük.”
Guerrieri az első két hétvégén egy harmadik és egy első helyet szerzett az időmérőkön, ám ehhez viszonyítva nem szerzett sok pontot a futamokon. Innentől pedig jött a kényszerpálya, hiszen megkapták a sok pluszsúlyt, ráadásul esélyük sem volt menedzselni az időmérős tempót, mivel valahogy a hátrányból is faragni kellett.

Esteban Guerrieri Adriában is dobogóra állt, és még nem tett le a bajnoki címről.

Fotó: FIA WTCR

Az örök pozitív Guerrieri viszont még így sem engedte el az idei évet, bár pontosan tudja, Szocsiban nem csak a saját kezükben lesz a sorsuk.
„Yann Ehrlacher nem állt le, minden versenyhétvégén sok pontot gyűjtött. Ezt próbáltam én is, de nekünk voltak problémáink. Ám amig a matek szerint van esélyünk, addig reménykedünk. Nekem az első hétvégén voltak komoly gondjaim, hátha neki meg az utolsón lesznek” – zárta Guerrieri.
Az év utolsó versenyét két hét múlva rendezik Oroszországban. Az abszolút esélyes Ehrlacher lesz, de matematikailag rajta kívül még öten (Fred Vervisch: -36p, Guerrieri: -37p, Santiago Urrutia: -44p, Yvan Muller: -50p, Jean-Karl Vernay: -53p) bajnokok lehetnek.
Ami pedig a hosszabb távú jövőt illeti, az Eurosport Hungary úgy tudja, az FIA és a Discovery Sport Events kisebb szabályváltoztatásokra készül, amivel szeretnék még inkább kiszorítani a most említetthez hasonló taktikázást. Információink szerint a módosításokat a december Motorsport Világtanács ülése hagyhatják jóvá.
WTCR
Megható szavakkal búcsúzott Guerrieri a WTCR elhunyt alkalmazottjától
12/11/2021 13:39
Adria
Michelisz a 4. helyen zárta az első adriai futamot, Urrutia és Guerrieri meccselt a győzelemért
07/11/2021 11:14