Néha, amikor a sportolókat az általuk elért eredményről faggatják, akaratlanul is eszembe jut Hofi Géza egyik jelenete. Tudják, amikor a választáson vereségett szenvedő politikus azt mondja: „minket nem győztek le, csak kevesebb szavazatot kaptunk.

Esteban Guerrieritől ilyet nem nagyon hallani, az argentin pilóta akkor sem keres kifogásokat, amikor a 2020-as Túraautó Világkupa szezonról kérdezik.
„Tavaly egyszerűen legyőztek minket, tisztességesen, ahogy kell. Folyamatosan futottunk az ellenfeleink után, és nem sikerült olyan pozícióba kerülnünk, ahol látni szerettük volna magunkat, vagy ahol 2019-ben álltunk”– mondta Guerrieri.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Az argentin számára rosszul indult a szezon, a zolderi idénynyitón elfüstölt alatta a Honda Civic Type-R TCR, és két hétvége után 52 pont volt a hátránya Yann Ehrlacher mögött.
„Egyrészt, amikor rosszul kezded az évet, onnantól minden a felzárkózásról szól, és a kelletténél több kockázatot kell vállalnod, hiszen te vagy hátrányban. De emellett tavaly a Lynk & Co csomagja több szempontból is jobb volt, mint a mienk, és ezt a pályán be is bizonyították. Sokszor nyertünk, és álltunk a dobogón, de ők kiegyensúlyozottabbak voltak, mindig maradt még valamennyi a zsebükben. Náluk megvolt az az extra, ami nálunk hiányzott.”
Guerrieri idén is hasonlóan kemény ellenfelekre számít, de közben azt ígéri, ők is jobbak lesznek, mint az elmúlt években.

Esteban Guerrieri 2020 Hungaroring

Fotó: FIA WTCR

„A mi oldalunkról arra számítok, hogy még mélyebbre megyünk a részletekre való odafigyelés terén. Megpróbálunk fejlődni azokon a területeken, ahol tudjuk, hogy nem voltunk elég erősek tavaly. Nem szeretnék nagyon belemenni a részletekbe, de az egész csomagról van szó.”
„Plusz tempót nem csak a fékezésnél, a kigyorsításnál vagy a kanyarsebességnél lehet találni. Egy jól működő csomagot kell összerakni, ami önbizalmat ad a versenyzőknek, ami gyors az időmérőkön és a versenyeken is. Azt gondolom, a megszokott kereteken kívül is kell majd gondolkodunk.”
Erre már csak azért is szükség lesz, mert a TCR-kategóriában nem lehet egyik szezonról a másikra drasztikusan megváltoztatni az autót. A Hondánál egyrészt reménykedhetnek egy picit kedvezőbb BoP-ben (bár egymást követő három bajnokesélyes szezon után olyan ordas nagy könnyítéseket nehéz elképzelni), másrészt abban, hogy az eddiginél is alaposabb felkészüléssel egy picit még ki tudnak sajtolni a Civic Type-R TCR-ből.
A cél pedig ugyanaz lesz, mint amihez az elmúlt három évben olyan nagyon közel került: a bajnoki cím.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21