Zengo_Honda

Fotó: Eurosport

Bár a Dakar ralin körülbelül napi 1-2 óra volt a szabadidő, azért a sivatagba is eljutottak az itthoni hírek, és természetesen nagyon örülök annak, hogy a Zengő Motorsport egy ilyen óriási dolgot hajtott végre. Minden elismerésem Zengő Zolié, és mindazoké, akik részt vettek az egyeztetésekben. Ismerve a konkurenciát, nem lehetett könnyű menet, mégis ők lettek a befutók. Ez nagyon komoly teljesítmény.
Már kinn a Dakaron is elég sok kérdés érkezett a hondás váltással kapcsolatban, sokan aggodalmukat fejezték ki, hogy a Zengő Motorsport másodhegedűs szerepbe kényszerül, hogy Michelisz Norbi biztosan nem nyerhet majd futamokat, stb. Arra gondoltam, leírom az én kis szerény véleményemet ezekben a kérdésekben. Hangsúlyozom véleményemet, tehát nem tényeket.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
7 ÓRA
A legtöbb rajongó agyát a B-csapat státusz gondolata buzerálja, és az attól való félelem, hogy Norbi majd olyan rádióüzenetet kap a verseny során, hogy: "Tiago is faster..."
Az én véleményem, hogy ne szaladjunk ennyire előre, és ne essünk bele abba a hibába, amibe két éve a BMW-s váltáskor beleestünk. A Honda ütős technika, de nem azonnali varázsjegy a dobogó tetejére. Lesz még két Civic a mezőnyben, és az egyiket egy bizonyos Gabriele Tarquini fogja vezetni, aki mellesleg már 800 kilométert ment idén az új kocsival. Aztán van még ott egy Tiago Monteiro, aki szintén nem fakezű srác, és ő már versenyzett is a technikával. Ehhez képest Norbiék kis túlzással csak fotón látták a masinát. Ráadásul az említett két úriember annál a csapatnál versenyez, amely magát az autót építette...

Zengo_Honda_2

Fotó: Eurosport

Lehet, hogy ez ünneprontónak hangzik, de szerintem korai még azon izgulni, hogy mi lesz, ha Norbi vezet Tarquini és Monteiro előtt. Persze én lennék a legboldogabb, ha minél hamarabb szembetalálnánk magunkat ezzel a "problémával". De ne helyezzünk egyből fölösleges terheket a csapatra. Kemény meló lesz megismerni az autót, emlékezzetek csak az első évre a BMW-vel. És a konkurencia sem lesz gyönge. Eddig D'Aste és Oriola volt az ellenfél, idén már Tarquinivel és néhány további nagyágyúval kell majd felvenni a versenyt. Kihívásban nem lesz hiány, és Norbi szereti a jó feladatokat.
Aztán ha tényleg eljön az idő, amikor Norbi vezet majd a két gyári autó előtt, akkor felmerülhet a nagy kérdés: lesz-e utasítás?
Az én véleményem szerint nem! A Honda számára szerintem az lesz a legfontosabb, hogy a Civic nyerjen. Ha Norbi meg tudja verni Tarquinit és Monteirot, akkor megverheti őket. Bár attól tartok, a bajnokságban ez borzasztóan nehéz lesz. Egy-két futamon viszont nagyon is benne van a pakliban, és nem látom az okot, hogy ilyen helyzetben miért kellene elengednie bárkit is. A Hondának is az az érdeke, hogy Norbi minél eredményesebb legyen.
Arról nem is beszélve, hogy Zengő Zoli fizet az autóért és a fejlesztésekért is, márpedig a saját autójával az ember pontosan azt csinál, amit akar.
Az megint egy más helyzet, ha a bajnokság hajrájában valaki segíteni kell a riválisokkal szemben, akkor természetesen előfordulhat, hogy Norbit megkérik erre-arra. De ebben nem lenne semmi rendkívüli.
Fotó: Zengő Motorsport
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05