Nagyon nem szokványos időszak van Nestor Girolami mögött, a Honda mindig kedves argentin versenyzője azonban már teljes erővel a júniusi rajtra készül.

Az All-Inkl.com Münnich Motorsport versenyzője a koronavírus miatt csak nagyon nehezen jutott haza a télen, és az Eurosport Hungary-nek adott interjúban elmondta, most először nyílt lehetősége tartósan időt tölteni a feleségével és a kislányával.
“Január elején repültem vissza Argentínába. Általában a holtszezonban látogatom meg a családomat, – normál esetben karácsony és újév környékén – de most a koronavírus helyzet és az elhúzódó szezon miatt tovább maradtam Európában”– mesélte Girolami az Eurosport Hungary-nek.
WTCR
Bekeményített a Lynk & Co, a Cyan Racing azonnali BoP változtatást szeretne
8 PERCE
„Majdnem egy hónapot tölthettem a családommal, és nagyon élveztem, hogy együtt lehetek a kislányommal, Isabellával. A karantén miatt tavaly elég nehéz volt hazajutni Argentínába, úgyhogy ez volt az első alkalom, hogy rendes családként hosszabb ideig együtt tudtunk lenni. Megünnepeltük az első születésnapját, de persze csak óvatosan, mert itt a vírus még mindig nagyon erős.”
Persze így is volt előnye az otthonlétnek, hiszen amíg európai kollégái a havat lapátolták, őt erre max a vattacukor emlékeztette. Bár abból sokat biztosan nem evett.
„Itt legalább az időjárás nagyon jó Argentínában, úgyhogy a télen rengeteget tudtam kerékpározni és futni, amit nagyon élveztem.”
Hozzájárult a totális kikapcsolódáshoz, hogy a Honda már januárban bejelentette, meghosszabbította Girolami szerződését.
„Nagyon megtisztelő számomra, hogy egyhuzamban harmadik évemet kezdhetem a Honda-család tagjaként. A csapattársaimhoz hasonlóan a Honda alkalmazásában állok, és ők küldenek ki a kiválasztott ügyfélcsapathoz(az interjú elkészítésekor még nem jelentették be, hogy idén is a Münnich Motorsport üzemelteti a japánok autóit a WTCR-ben). Nekem tetszik ez a koncepció.”

Nestor Girolami, Motorland Aragon, 2020

Fotó: Honda Motor Co. Ltd

„Komoly lehetőségnek tartom, hogy újabb egy évre meghosszabbíthattam a szerződésem, és szeretnék is élni ezzel. Jó érzés, hogy Japánból támogatják ez a projektet, a Hondánál mindenki mögöttünk áll, és érzem a belém vetett bizalmat. Mindent meg fogok tenni, hogy idén elérjem, a célom, ami a bajnoki cím.”
Az eddig látottak alapján ehhez elsősorban az év második felére kell koncentrálnia. A szezonkezdéssel eddig nem volt gond, ám ezt 2019-ben és 2020-ban is visszaesés követte. Tavaly tizedik, azelőtt hetedik volt a zárásnál.
„Igen, ez egy helyes észrevétel. Az elsőTCR-es évemben két forduló után vezettem a bajnokságot, tavaly pedig második voltam, de mivel én nyertem az első zolderi futamot, 2020-ban is álltam kicsit az élen. Emlékszem, hogy volt rajtam a sárga Goodyear-es mellény.”
„Fel kell dolgoznom az elmúlt két évben történteket, és meg kell értenem, miért történt ez. Meg kell találnunk a megfelelő startégiát a harmadik szezonra, hiszen az erős kezdés mellett fontos lenne, hogy az év második felében is jó maradjak. Vontam már le következtetéseket, és ezeket felhasználva igyekszem fejlődni. Nekem és a csapat stratégiájának is jobbá kell válnia.”
Nemrég az is hivatalossá vált, hogy marad a német Münnich Motorsportnál, akik a WTCR-mezőny egyik legprofibb csapatának számítanak. Girolamit ki is faggattuk, szerinte miért ennyire jók?
„Ami a csapat erejét illeti, az első és legfontosabb tényező, hogy René(Münnich, csapattulajdonos) igazán része a csapatnak, és mindenbe belefolyik. Szenvedélyesen imádja a motorsportot. Teljesen más, amikor a tulajdonos is ennyire benne van, beleteszi az idejét, a gondolatait, a lelkesedését. Mindent tökéletesíteni akar, és ez mindenkire jó értelmű nyomást helyez, hogy a legjobbját nyújtsa. Kell egy ilyen csapatvezető.”

René Münnich és Esteban Guerrieri

Fotó: Honda Motor Co. Ltd

„Aztán ott vannak a többiek. Dominik (Greiner, csapatvezető) is nagyon jó munkát végez a maga területén, akárcsak a mérnökök és a szerelők, akik a csapat lelkét adják. A szerelőink nagyon jók – nekem egyáltalán nem volt műszaki problémám tavaly. És amikor bajba kerültem a szlovákiai baleset után, egy nap alatt újjáépítették az autóm. Ez jól mutatja a csapat erejét. Önbizalmat ad, amikor egy ilyen társaság áll mögötted. Egymásból hozzuk ki a legjobbat, és támogatjuk egymást, amikor hibázunk.”
Ez a dicséret amúgy egy magyar srácnak is szól, Fedor Tamás ugyanis évek óta a Münnich Motorsport szerelője, és a WTCR-program fontos tagja.
A dél-amerikai vonal idén is erős lesz a Túraautó Világkupán, Girolami csapattársa idén is Esteban Guerrieri lesz, miközben a Cyan Racignél is megtartották az uruguayi Santiago Urrutiát. Az argentin versenyző nagyon boldog lenne, ha a WTCC után a WTCR is eljutna hazájába, és bár a jelenlegi helyzet bonyolítja a dolgot, próbálják meggyőzni a politikai vezetést.
„Nagyon boldog lennék, ha ismét lehetne verseny Argentínában. Sajnos a jelenlegi helyzet ezt még nem teszi lehetővé, de mint az ország nagykövetei, mindent megteszünk, hogy meggyőzzük a kormányt, jó lenne visszahozni is a WTCR-t. És úgy gondolom, nem állunk rosszul.”
„Most a koronavírus-helyzet is bonyolítja a dolgot, hiszen jelenleg nagyon nehézkes lenne elhozni ide az autókat. De reméljük, ha vége ennek a rendkívüli állapotnak, folytathatjuk a küzdelmet, és megpróbálhatjuk megvalósítani ezt az álmot.”
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
16 ÓRÁJA
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23