Egy partvonalon kívül rekedt klasszisról már írunk Sanghaj előtt, Rickard Rydell helyzete egyelőre meglehetősen bizonytalan, csak annyi tűnik fixnek, hogy jövőre már nem a skandináv bajnokságban találkozhatunk vele. A Túraautó Hírblog most egy másik olyan pilótát is megkeresett, akinek nagyon is a WTCC-ben lenne a helye, de már évek óta hiányzik a mezőnyből.
Fabrizio Giovanardi a kilencvenes és a kétezres évek egyik legnagyobb túraautós klasszisa volt. A 45 esztendős modenai pilóta még a túraautózás fénykorának tartott Super Touring időszakban kezdte a bajnoki címek halmozását, 1997-ben spanyol bajnok lett egy Alfa Romeo 155-tel, 98-ban és 99-ben pedig az Olasz Superturismo sorozatot nyerte meg, de azt már a 156-ossal. 2000-ben az Olasz Superturismoból Marcello Lotti létrehozta az új Túraautó Európa-bajnokságot, aminek első bajnoka Giovanardi lett, még mindig az Alfával.
Azok voltak csak a szép idők, amikor még az olasz márka is gyári szinten szerepelt az ETCC-n, mi több, fölényben volt az ellenfelekkel szemben. Az első Európa-bajnoki címet további három követte, szorosan egymás után. 2001-ben pedig Giovanardi tesztlehetőséget kapott a Ferrari forma-1-es csapatánál. Az ETCC-ben ez volt az utolsó szupertúraautós szezon, 2002-től bevezették az S2000-et, és az új szabályrendszer első bajnoka is Giovanardi lett.
WTCR
Újabb két Hyundai csatlakozik a WTCR mezőnyéhez
4 ÓRA
2005-ben Lottiék a ETCC-ből megcsinálták a Túraautó Világbajnokságot, az olasz pedig az első szezonban harmadikként zárt. Az Alfa Romeo viszont fokozatosan leépítette gyári csapatát, és a mezőny egyik legjobbja kénytelen volt új lehetőségek után nézni. Mivel a WTCC-ben minden hely foglalt volt, a BTCC-be igazolt, ahol a gyári Vauxhall csapattal két bajnoki címet is szerzett (2007, 2008).
A 2010-es szezon óta azonban már csak itt-ott láttuk őt feltűnni, egész évre szóló szerződése egy bajnokságban sem volt. 2011-ben még egyszer megvillantotta magát, amikor megnyerte a kétfutamos ETCC-t Ausztriában.
Tavaly ősszel lehetett arról olvasni, hogy a visszatérésen dolgozik, és mivel jó kapcsolatokat ápolt a Hondával, egyesek abban bíztak, ő lehet az egyik gyári pilóta. A japánok végül máshogy döntöttek, és Giovanardi nem látja túl rózsásnak a jövőt.
"Valóban szeretnék visszatérni a WTCC-be, és ennek érdekében tárgyalok is néhány csapattal. Ám a jelenlegi rossz gazdasági környezetben elég nehéz a helyzet. A gyári csapatoknál minden hely foglalt, úgyhogy csak abban bízhatok, hogy új gyártó érkezik a világbajnokságra. A privát istállóknak ugyanis általában fizetős versenyzők kellenek, ők nem alkalmaznak profi pilótákat. Meglátjuk, mit hoz a tél, de hogy őszinte legyek, nem vagyok túl optimista" - fogalmazott Giovanardi.
Az olasz Nagy-Britanniában és a skandináv piacon is jó kapcsolatokkal rendelkezik, de egyelőre a vb a prioritás.
"Jelenleg csak WTCC-s csapatokkal vagyok kapcsolatban, de az ember sosem tudhatja, mit hoz a jövő."
Mindenesetre várunk vissza, Fabrizio!
FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.
Fotó: WTCC Media, BTCC Media
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23