Ismét a Citroen végzett az első három helyen, megint volt piros zászló, és továbbra sem óriási a különbség a Citroenek, a Chevrolet-k és a Hondák között. Ha kizárólag ezt nézzük, nem is változott sok minden az FP1-hez képest, pedig de!
Sebastien Loeb futotta a legjobb időt, az edzés végén pedig töredelmesen bevallotta, új gumikat tett fel a végén. Ám mivel mindössze másfél tized az előnye Pechito Lopezzel, és kettő Yvan Mullerrel szemben, gyanítható, hogy a többi citroenes is ezt tette.
Nincs ebben semmi meglepetés. Míg az FP1 során általában végig használt gumikon mennek, az FP2-ben, különösen az utolsó 10-15 percben gyakran előkerül egy új szett, hogy a pilóták az időmérő előtt érezzék, miként viselkedik az autó friss gumikon.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Az edzés szokásos menetét viszont ezúttal igencsak megtörte Hugo Valente balesete. A chevys francia a hosszú egyenesben előzni akart, de megcsúszott alatta az autó, a bal hátsó kerék fűre került, és onnantól kezdve lehetetlen volt irányítani, a szalagkorlátnak csapódott. Bőven 200 fölött, gumifal nélkül... Kemény ütközés lehetett, ám szerencsére a francia megúszta ép bőrrel. Az autó már nem annyira, ekkora sebességnél simán benne van, hogy a kasztni is megsérült, akkor pedig le lehet húzni a rolót a hétvégére.

Valente_baleset_aut

Fotó: Eurosport

Közel fél órát vesztegelt a mezőny a boxban, majd jöhetett a folytatás. Gianni Morbidelli is új gumikat tett fel, és végre működött is alatta a Cruze, ezt bizonyítja a megszerzett negyedik hely, mindössze három tizeddel Loeb mögött. Reménykedhet a Honda is, Gabriele Tarquini megint közel járt a Citroenekhez, a maestro csak négy tizedet kapott.
Ha valaki nem tett fel új gumikat (legalábbis érzésem szerint), akkor az Michelisz Norbi, a zengős pilóta ugyanis valami versenyszimuláció szerűséget teljesített. A csapat talán kíváncsi volt a gumik viselkedésére, a fékek hatásfokának változására, így Norbi szinte ki sem jött az újraindítást követően. 14 körös lesz a holnapi két futam, ő 18-at ment az FP2-n, tehát a fel- és levezető köröket levonva kb. egy versenytávot teljesített.
Ez ugye azt is jelenti, hogy az elején, amikor még frissebbek voltak a gumik, megtankolva ment az autó, amire pedig könnyebb lett, elkoptak a gumik. Norbi végül 11.-ként zárt, ám a tesztből és az FP2-ből kiindulva meglehet a Q2, ott pedig talán érdemes lesz rámenni a fordított rajtrácsos pole-ra. Valente sajnos tuti kimarad, így a Q2-ben szinte biztosan lesz egy Lada, aki verhető. Ha René Münnich be is jut, Norbi őt is megelőzheti, azaz most talán kisebb kockázattal lehet okoskodni.
A mezőny egyébként kb. annyira van együtt, mint a teszten, az FP2-ben az első 10 került egy másodpercen belülre. Erre kevesen számítottak itt Salzburgban.
Most pedig itt az idő áttekerni az autókat az időmérőre, jöhetnek az ultra agresszív beállítások, és a szélárnyékozás. 14:30-tól kvali, bár egy pici csúszás nem kizárt. Nézni az Eurosport Playeren, és talán az fiawtcc.com oldalon lehet.
Az FP2 végeredménye:

FP2_aut_14

Fotó: Eurosport

WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21