Ismét Honda győzelem született Pekingben, a második szabadedzést is Tiago Monteiro nyerte, és a forgatókönyv is rendkívül hasonló volt a reggeli teszthez. Sokáig a Citroenek uralták az edzést, volt olyan időszak, amikor az első négy hely az övék volt, ám az utolsó pillanatok egyikében megint villant a portugál, így a japánok 2-0-ra vezetnek a franciákkal szemben.
A pálya a második menet során sem volt teljesen száraz, gyakorlatilag az ideális íven alakult ki egy keskeny "ösvény", mellette viszont nedves részek leselkedtek a pontatlankodó pilótákra. És mivel Pekingben szinte egymást érik a kanyarok, ha valahol, itt könnyű hibázni.
Ehhez képest mindössze két említésre méltó pitty-putty történt. Az első 10 perc végén Tom Coronel eltalált egy gumibálát, és picit megsérült a Chevrolet jobb első kerékjárati íve. Majd' 20 perccel később aztán José Maria Lopez csúszott meg féktávon, és a sóderágyban parkolta le a Citroent. Utóbbi eset után jött a piros zászló, és kb. 50 másodpercet lecsippentett az edzés végéből.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
21 ÓRÁJA
A felszáradó és folyamatosan változó állapotú pálya miatt nagyon nehéz következtetéseket levonni az eddigi edzéseredményekből. Szintén nem könnyíti meg a dolgunkat, hogy valami miatt nem érkeznek szektoridők a live timingon, tehát nem tudni, ki hol megy gyorsan, és hol veszít. A köridők egyébként jó egy másodpercet javultak a teszt óta.
Ami viszont látszik, hogy egy körös tempóban a Honda közel jár a Citroenhez. Ez részeben betudható a fejlesztéseknek, részben pedig annak, hogy a pálya sikeresen elfedi a Civic hiányosságait.
Michelisz Norbi nagyon sokáig a táblázat alján, a 19. hely környékén lézengett, aztán az edzés végére beindult az üzem. Egy rövid ideig volt harmadik, végül Ma Qing Hua javításának köszönhetően negyedikként zárt, és második lett a hondások között. Az első menethez képest 2.5 másodperccel sikerült jobb időt futnia.

michelisz_bob

Fotó: Eurosport

A Lada ezúttal nem villogott úgy, mint az új gumis teszten, de Mikhail Kozlovskiy valamint James Thompson így is befért a top10-be, és Rob Huff sem volt messze az első 12-től. Az oroszok ismét bekerülhetnek a Q2-be, hiszen Peking a Ladának is kedvez.
Küszködnek viszont a Chevrolet-k, ha ránézünk az eredményekre, azonnal szembetűnő, hogy a legjobb Cruze Gianni Morbidellié a 11. helyen. Egyelőre nem tudni, volt-e idő beszerelni az RML futómű fejlesztéseit az autókba, de az eredményeket látva abban bízom, hogy nem.
Az edzés végén két pilótát is megszólaltattak az Eurosport helyszíni riporterei. Tom Chilton arról beszélt, hogy a féktávok és a kigyorsítási szakaszok is rendkívül hepehupásak, folyamatosan blokkolnak illetve kiforognak a kerekek, ezért különösen nehéz eltalálni a kanyarbemeneteket.
Tiago Monteiro pedig elmondta, ezen a pályán szinte lehetetlen pihenni, nincsenek hosszú egyenesek, így folyamatos koncentrációra van szükség, amit a magas páratartalom tovább nehezít.
Az FP1 végeredménye:

Peking_FP2

Fotó: Eurosport

A második szabadedzés magyar idő szerint 11:30-kor kezdődik Pekingben. Az időmérőt ezúttal kivételesen vasárnap reggel tartják.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48