Nem rágtuk le tövig a körmünket a szlovákiaringi első szabadedzés során, sőt valójában pontosan azt láttuk, mint egy évvel ezelőtt. A pálya gyors kanyarjai durván eszik a gumikat, így a csapatok nagy része egyetlen szett Yokohamával teljesítette a komplett edzés. Állítgatták az autókat, és közben vizsgálták a gumikopást.
Mindez azonban igen egyhangúvá tette a 30 perces menetet, hiszen gyakorlatilag az első 4-5 percben kialakult a végső sorrend az élen. Nincs ezzel semmi gond, a szabadedzésen nem a nézők szórakoztatása a lényeg, hanem a munka elvégzése, és az autó felkészítése az időmérőre valamint a versenyekre.
Amennyire volt lehetőségem figyelni, Michelisz Norbi számára sokkal nyugodtabb volt ez a félóra, mint a tegnapi. Rögtön az első gyors körét szépen összerakta, és a mi jó hír, közel egy másodpercet gyorsult a középső szektorban. Reméljük, ez tényleges előrelépést mutat, és nem csak egy jobb szett guminak köszönhető. Az első szektorban viszont négy tizeddel lassabb volt, mint tegnap, és a másodikban is kapott egyet, ám szinte biztos vagyok benne, hogy a csapat a középső, leghosszabb szakaszra próbálgatta a beállításokat.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Norbinál egyedül José Maria Lopez ment jobb időt; az argentin nagyon érzi a Szlovákiaringet, pedig most versenyez itt először, de ő is csak két tizedet adott a magyaroknak. Azért óvatosságra inthet bennünket, hogy Lopez hat tizeddel ment gyengébb időt, mint tegnap a teszten. Mi mást mondhatnék, az időmérőig biztosan nem lesz tiszta képünk. De addig is: a Zengő Motorsportnak jól jön egy kis szívmelengető eredmény.
Norbiék mögött a szokásos sorrend alakult ki, nem is töltöm most azzal az időt, hogy egyenként felsoroljam a neveket, inkább néhány érdekesség.

Huff_teszt_svk

Fotó: Eurosport

Ahogy az az eredménylistán is láthatjátok, piros zászlóval ért véget az edzés, Hugo Valente és Rob Huff autója is megállt a hajrában. Utóbbi azért érdekes, mert a megbízhatatlanság kisördöge eddig inkább James Thompson és Mikhail Kozlovskiy Ladáját környékezte.
Az orosz pilótához azért hűséges maradt, Kozlovskiy autójában a hungaroringi teszt után ismét motort kellett cserélni, ám ezt már csak büntetéssel együtt lehet. :(
Tom Chilton pedig a tegnapi teszten elhagyta az egy oldalablakát (egy lexánból készült elem), ami a vártnál nagyobb bonyodalmat okozott a ROAL Motorsportnál. Az olasz csapatnak ugyanis nem volt belőle tartalék, ám szerencséjükre valaki visszahozta az eredetit a pálya széléről. Ebből kiindulva Martin Haven és Ben Constanduros jót beszélgetett arról, mennyire fontos egy ilyen oldalablak, és a hiánya milyen nagy mértékben befolyásolja az autó aerodinamikai viselkedését.
Ben még egy érdekes sztorit is elmesélt arról, hogy annak idején a SuperTouring érában egy picit direkt lehúzták az oldalablakot, mert egy bizonyos mértékig a beáramló levegő több leszorítóerőt eredményezett, mint amennyi légellenállást. Ennyi eseménytelen volt az FP1. :)
Az első szabadedzés végeredménye:

Svk_fp1_14

Fotó: Eurosport

Folytatás 11:50-kor a második szabadedzéssel.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21