Elérkezett az igazság pillanata, a hétvégén Barcelonában rendezik a SEAT León Európa-kupa utolsó állomását, ahol eldől, sikerül-e folytatni a szép magyar hagyományokat, és 2009 valamint 2010 után harmadszor is egy hazánk fia viszi-e haza a spanyol márkakupa legnagyobb serlegét (2011 és 2013 között szünetelt a sorozat).
Az esélyes magyar ezúttal is a Zengő Motorsport, pontosabban a Zengő Junior Team autóját vezeti, ifj. Ficza Ferenc, a sokszoros magyar túraautó bajnok id. Ficza Ferenc fia mindössze egy pont lemaradással áll a második helyen Pol Rosell mögött, így minden esélye megvan rá, hogy vasárnap bajnoki címet ünnepeljen.
Tovább görgetve a tekintetünket a tabellán viszont nem nehéz megállapítani, pokolian kemény feladat vár a 18 éves magyar tehetségre, hiszen mögötte is rendkívül szoros a verseny. Manuel Giao két pontos lemaradással követi őt, és Stian Paulsen hátránya sem több öt pontnál. Hat pontra van Feritől Julien Briché, aki szintén simán beleszólhat még a bajnoki cím sorsába.
WTCR
Boldizs Bence a Cupránál kétszer erősebb GT-autót próbálhatott ki
17 ÓRÁJA
Öt pilóta, akiket mindössze hét pont választ el egymástól - ennél tökéletesebb végjátékot nem is kérhetett volna a SEAT Sport.
Ami a győzelmek számát illeti (pontegyenlőség esetén fontos), jelenleg Paulsen áll a legjobban, ő három futamot nyert eddig, Briché kétszer állt a dobogó tetején, Feri, Rosell és Giao pedig egy-egy győzelemmel rendelkezik. Két futamot nyert a korábbi Mégane kupa győztes Stefano Comini is, ám a svájcinak már csak halvány matematikai esélyei vannak.

Ficza_Seat_palyan

Fotó: Eurosport

A minimális különbségek miatt lehetetlen és értelmetlen is előzetes stratégiákat készíteni, a szombati első futam leintéséig képtelenség lenne felvázolni a lehetséges variációkat. Ám egy dolog biztos, Barcelonában nem könnyű előzni, így az időmérő edzésnek óriási jelentősége lesz. Az egy körös tempó szempontjából eddig senki sem lógott ki a többiek közül, Feri, Rosell, Giao, Briché és Comini is egy-egy pole-nál jár idén.
A Zengő Junior Team ezúttal sem bízott semmit a véletlenre, ismét teszteltek Barcelonában a hétvége előtt. Igaz nem egyedül, a közvetlen riválisok szinten mindegyike együtt gyakorolt Spanyolországban. Ezt a pályát egyébként a mezőny jelentős része már ismeri, hiszen a szezon előtt a csapatok itt vehették át a León Cup Racereket, és itt tartották az első kollektív tesztet is.
"Jó ez a pálya, vannak jó tempós részei is de vannak trükkös technikás kanyarok benne. Az első kanyar után egy hosszú „bátorság próba” jön a négyes végéig, el kell hinnie az embernek, hogy elfér. Ha nem tolod át, akkor sokat lehet benne hagyni. Az ötös, hatos kanyar semleges, viszont a hetes nyolcas már tetszik. A kilences kanyar utáni egyenes végen sokat lehet bukni ha rossz féktávot választ az ember, és ez után jön a kedvenc részem, ennek a ritmusa nagyon tetszik, folyamatos terhelésváltásokkal és egy nagyon fontos kigyorsítással, mert a hosszú célegyenes közepétől már hatodikban utazunk. Talán ez az utolsó rész a legjobb! A teszten sikerült egy olyan nagyon jó alapbeállítást összehozni, amit már csak a változó körülményekhez kell majd finomhangolni" - mondta Feri az Autós Gyorsaságinak.

B3_box_Seat

Fotó: Eurosport

Bár a bajnoki cím sorsába már nem szólhatnak bele, a B3 Racing pilótái is ott lesznek Barcelonában. Wéber Gábor egy műszaki hibákkal terhelt szezont szeretne jó hangulatban zárni, Bús Edina pedig, ahogy eddig is tette, tanul, tanul és tanul.
"Mivel a bajnoki versengésből már az első két hétvégén kiszálltam a motorproblémák miatt, így nekem nem kell számolgatnom ezen a hétvégén. Ugyanúgy fogok menni, mintha az év első futama lenne. Nyerni szeretnék! Az biztos, hogy a pénteki szabadedzések a pályatanulással telnek majd. Elég jellegzetes pálya, eltérő karakterisztikájú részekkel, ráadásul nagyon gyilkolja a bal első gumikat, úgyhogy nemcsak egy körre, de a teljes versenytávra is jó autót kell ’csinálni’" - fogalmazott Gabi.„Még nem versenyeztem Barcelonában, de teszteltem már itt az év elején. Ekkor jött elő először az autóban a turbó-probléma, remélem, ez most messze elkerül. Nem volt még időm megszeretni, de izgalmas pálya! „Nekem nincs tétje, ezért most élvezni szeretnék minden egyes megtett kört anélkül, hogy belemennék olyan szituációkba, amiből vesztesen jöhetek ki. Aztán ez megváltozhat egy pillanat alatt, ha a pályán leszek és elragad a hév" - tette hozzá Edina.
Végezetül pedig álljon itt a hétvége időterve:
Péntek:
10:35 - Első szabadedzés16:30 - Második szabadedzés
Szombat:
9:45 - Időmérő edzés13:15 - Első futam (14 kör)
Vasárnap:
12:00 - Második futam (14 kör)
A futamokat ezúttal is élőben közvetítik a SEAT Youtube csatornáján, de az adást mi is közzétesszük itt a WTCC Blogon.
WTCR
Kanyart neveztek a Túraautó Világkupa bajnokáról
21/09/2021 15:05
WTCR
Egy döbbenetes szám, ami megmutatja a TCR sikerét
20/09/2021 08:51