A korábbi WTCC-pilóta, emellett sikeres vállalkozó Franz Engstler csapata 2020-ben csatlakozott a WTCR-hez, mint a Hyundai egyik gyári támogatott partnere.
Hamar felvették a ritmust, és tavaly Jean-Karl Vernay-nek köszönhetően már a bajnoki címért is harcban voltak; a francia pilóta végül harmadik lett Yann Ehrlacher és Frederic Vervisch mögött.
Ennek ellenére idén szinte minden megváltozik a németeknél. A Hyundai Elantra N TCR-t lecserélik a Honda Civic Type-R TCR-re, Luca Engstler és Vernay helyét pedig Tassi Attila valamint Tiago Monteiro veszi át. Ebből az alkalomból készítettünk interjút velük.
Pau
Tassi Ati: szétvet a düh, de tudom, Norbi nem szándékosan csinálta
08/05/2022 20:37
Elég hosszú időt töltöttetek a Hyundai partnereként. Miért döntöttetek úgy, hogy idén márkát váltotok?
„Három igen eredményes év van mögöttünk, amit a Hyundai ügyfeleként töltöttünk a motorsportban, viszont vonzott bennünket az új kihívás lehetősége. A Hondánál az idei évben megnyílik a lehetősége annak, hogy a fejlesztőmunkában is részt vegyünk. Nagyon örülünk neki, hogy ezen a szinte is szerepet vállalhatunk egy programban” – mondta Kurt Treml az Eurosport.hu-nak.
„A Honda mögött már hosszú és sikeres időszak áll a TCR-kategóriában, és az egész csomag kiváló náluk. A jövőre vonatkozó fejlesztési terveik alapján pedig hosszú időre terveznek a TCR-ben.”
Továbbra is a Liqui Moly lesz a főtámogatótok, és még a WTCC-s időkben lehetett olyan híreket hallani, hogy nekik fontos lenne egy német gyártó. Nem merült fel, hogy Audira vagy Opelre váltsatok?
„Azóta a Liqui Moly sikeresen terjeszkedett globális szinten, és ma már több mint 100 országban jelen van. Olyanokban is, ahol más márkák a piacvezetők. A Honda például kifejezetten erős az ázsiai piacon, amely lendületes növekedést produkál. Ezzel szemben az Opel például csak Európában van jelen.”

A BMW-s időszakban ilyen volt az Engstler-festés.

Fotó: From Official Website

Ha már a főtámogatónál tartunk: milyen színvilágra készüljünk? A hagyományos Engstler-dizájnra, vagy valami újra?
„Ezen még dolgozunk, de valószínűleg a hagyományos Liqui Moly festéshez lesz közel. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy már majdnem 30 éve dolgozunk együtt a Liqui Moly-val.”
Tassi Attila személyében egy új versenyző kerül hozzátok, aki igen népszerű idehaza.
„Attila még mindig egy fiatal tehetség, aki előtt nagy jövő áll a TCR-ben. Büszkék vagyunk rá, hogy 2022-ben együtt dolgozhatunk vele, és reméljük, sokat fog előre lépni nálunk.”
Milyen felkészülési programot terveztek a szezonkezdet előtt?
„Ez is még kidolgozás alatt áll, de annyi biztos, eleget fogunk tesztelni ahhoz, hogy alaposan megismerjük az új autót. Jelenleg az összes olyan pályán tervezünk tesztelni, ahol idén lesz verseny a bajnokságban.”
Ami a fejlesztési lehetőségeket illeti, valószínűleg a Honda új, harmadik generációs TCR-autójáról van szó. A Civic Type-R legújabb modelljét ezekben a napokban mutatták be Japánban, és várhatóan ebből épül majd a márka új túraautója. Az Eurosport.hu úgy értesült, valóban tervben van az új autó, a végleges döntés viszont még nem született meg róla.
Pau
Michelisz Norbi és Tassi Ati az első sorban! Nézd élőben itt!
08/05/2022 14:37
WTCR
Tassi Ati korábban „nyers” volt, de mostanában szinte mindig „ott van”
26/04/2022 18:24